پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در پی حمله تروریستی به مسجدی در شمال لندن فاش شد؛

افزایش 30 درصدی ارجاع افراطی های دست راستی به طرح ضدتروریستی انگلیس

 نشریه ایندیپندنت روز سه شنبه در گزارشی عنوان کرد شمار افراطی های دست راستی که به طرح ضد تروریستی دولت انگلیس طی یک سال گذشته ارجاع شده اند، 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش جماران، نشریه ایندیپندنت افزود: آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس نشان می دهد که 41 درصد افرادی که بین سال های 2009 تا 2016 در چارچوب قوانین ضد تروریستی مورد بازجویی قرار گرفته اند، سفید پوست بوده اند.
این نشریه انگلیسی نوشت: بر اساس گزارش وزارت کشور، در حدود یک سوم افرادی که سال گذشته به طرح پرونت ارجاع شده اند، دارای دیدگاه راست افراطی و رادیکال بوده اند. این گزارش همچنین حاکی از آن است که این رقم نسبت به سال 16/2015 میلادی 30 درصد افزایش داشته است.
ایندیپندنت عنوان کرد: بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی وزارت کشور، 91 تن از 260 تنی که سال گذشته به ظن ارتکاب اقدام تروریستی دستگیر شدند، سفید پوست بوده اند. سفید پوست ها همچنین 35 درصد مظنونین حملات تروریستی سال گذشته را تشکیل می دهند. 
نشریه ایندیپندنت در همین حال نوشت: طرح دولت انگلیس برای مقابله با تروریسم موسوم به «پرونت» به لحاظ اینکه اکثرا افراطی های مسلمان را هدف قرار می دهد، به شدت مورد انتقاد قرار داشته است
این نشریه افزود:«دیانا آبوت» وزیر کشور پیشین کابینه در سایه حزب کارگر بر این باور است که قوانین ضدتروریستی دولت بایستی مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد تا تمامی ابعاد تهدیدهایی که انگلیس را هدف قرار می دهد شامل شود.
ایندیپندنت نوشت: «تیم فارون» رهبر پیشین حزب لیبرال دمکرات گفت که فقدان عملکرد صحیح دولت در مقابله با افزایش اندیشه های راست افراطی، جو مناسبی را برای حملات تروریستی ایجاد کرده است.
این نشریه به نقل از وی افزود: 'من توجیه نیستیم که «ترزا می» نسبت به ایجاد همبستگی میان اقشار مختلف در جامعه درک مناسبی داشته باشد. البته مسئولیت حمله تروریستی بر عهده تروریست ها است اما این بدین معنا نیست که دولت قادر به ایجاد جو بهتری برای جلوگیری از اینگونه حوادث نباشد.'
ایندیپندنت ادامه داد: فیاض مقال، رئیس موسسه «تل ماما» مدعی است که دولت انگلیس به درستی تهدید از سوی گروه های دست راستی را برنمی تابد.
این نشریه انگلیسی نوشت: فیاض مقال گفت: 'ما آگاه بودیم که چنین حادثه ای رخ خواهد داد؛ از دو سال پیش، می شد پیش بینی کرد که یک حمله در مقابل مسجدی در ماه رمضان که تجمع زیاد است صورت خواهد گرفت. ما لابی کردیم و گفتیم که این تهدیدها جدی گرفته شود.'
ایندیپندنت افزود: دکتر ' پاول جکسون'، استاد تاریخ دانشگاه نوثمپتون نیز می گوید که تهدید تررویستی گروه های راست افراطی دست کم گرفته می شود.
نشریه ایندیپندنت به نقل از وی نوشت: مردم تصور دیگری نسبت به تروریسم دارند. تصور آنها از داعش یک گروه سازمان یافته است و این در حالی است که جریانات دست راستی سازمان خاصی ندارند.
این نشریه انگلیسی افزود: دکتر جکسون با این حال معتقد است که هرچند تروریست های راست افراطی متعلق به سازمانی نیستنند اما قادر به انجام اقدامات پیچیده و خشن سیاسی هستند.
ایندیپندت نوشت: بامداد روز دوشنبه گذشته، یک فرد مهاجم گروهی از مسلمانان در نزدیکی مسجدی در شمال لندن را زیر گرفت.
این نشریه انگلیسی افزود: «درن آزبورن» 47 ساله، پدر 4 فرزند از شهر کاردیف، به عنوان عامل این حمله تروریستی معرفی شده و به جرم اقدام تروریستی و تلاش برای آدم کشی بازداشت شده است.
ایندیپندنت افزود: در جریان این حادثه یک نفر کشته و 11 نفر دیگر مجروح شده اند؛ مقامات امنیتی می گویند که فرد مهاجم سوء سابقه نداشته است. شاهدان عینی می گویند که مهاجم در جریان حمله یاد شده فریاد زده: من تمام مسلمانان را می کشم.
این نشریه انگلیسی نوشت: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفت که این حمله همانند حملات صورت گرفته در منچستر و لندن مشمئز کننده بوده و وعده داد که با انواع اندیشه های افراطی مقابله خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.