در پی انتشار فیلمی که در آن ژنرال زاهدی و آیت الله کاشانی در حال بازدید از خانه تخریب شده مصدق بعد از کودتا دیده می شوند، سید محمود کاشانی فرزند آیت الله با ارائه توضیحی  اعلام کرد که این فیلم مونتاژ شده است.

به گزارش جماران فرزند آیت الله کاشانی نوشت: چندی است فیلم یک دقیقه و 52 ثانیه‌ای از خانة مصدق روز 28 مرداد 1332 که آثاری از هجوم مردم در آن به چشم می‌خورد بی‌آن‌که شخص یا مؤسسه‌ای مسئولیت آن را پذیرفته باشد در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. در بخش پایانی این فیلم، فیلم دیگری در 3 یا 4 ثانیه از آیت‌الله کاشانی، دکتر مظفّر بقایی، سید شمس‌الدین قنات‌آبادی و نمایندگان دیگر مجلس شورای ملی دورة هفدهم و فیلم دیگری از سپهبد زاهدی به فیلم خانة مصدق الحاق شده است.

وی زیر نویس فیلم را دروغ خواند و  تصریح کرد: در زیرنویس فیلم خانة مصدق نوشته شده است:«فیلمی نادر منتشر شده توسط «سیا» از ورود آیت‌الله کاشانی به همراه زاهدی و نمایندگان امریکا و انگلیس به ویرانه‌های خانه دکتر مصدق یک ساعت بعد از پیروزی کودتا».اما  اگر با دقت به این فیلم نگاه شود نام یک آرشیو خصوصی به گونة کم‌رنگ به نام “www. atelier des archives” روی آن دیده می‌شود که نشانی کامل آن در پاریس در سایت آن بازتاب دارد و هیچ ارتباطی به سازمان «سیا» ندارد.

گفتنی است که هفته گذشته سازمان سیا برای اولین بار اسناد مربوط به کودتای 28 مرداد را منتشر کرد که در یکی از جنجالی ترین سند ها سیا مدعی شده که آیت الله کاشانی در جناح مقابل مصدق قرار گرفته بود.

سید محمود کاشانی در بخش دیگری از توضیح خویش می افزاید: آیت‌الله کاشانی در گفتگو با یکی از خبرنگاران خارجی که روز 3 شهریور 1332 در روزنامه‌های کیهان و اطلاعات بازتاب یافت هجوم مزدوران مصدق به خانة خود را نادیده گرفت و با بزرگ‌مَنِشی دربارة هجوم مردم به خانه مصدق گفت: «من راضی نبودم مردم خانه دکتر مصدق را خراب و به او توهین کنند ولی مصدق بر خلاف قانون اساسی قدم برداشت و دستور داد مجسمه‌های شاه سابق ایران را از جایگاه‌های عمومی بردارند»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.