در جریان سفر وزیر امور خارجه ترکیه به مکه، عربستان سعودی دو خبرنگار پاکستانی از شبکه انگلیسی زبان تی‌آرتی‌ ورلد ترکیه را به مدت ۱۰ ساعت بازداشت کرد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اواخر روز جمعه در مکه با ملک سلمان، پادشاه عربستان دیدار کرد.

هدف از این دیدار کاهش بحران درخصوص انزوای اقتصادی و دیپلماتیک قطر، یکی از متحدان آنکارا بود.

روزنامه حریت گزارش داد "حسن عبدالله"، گزارشگر و "نیهات یایمن"، فیلمبردار شبکه تی‌آرتی ورلد ترکیه که این مذاکرات را پوشش می‌دادند در هتلی که مستقر بودند توسط مقامات عربستان بازداشت شدند اما با مداخله شخصی چاووش‌اوغلو آزاد شدند.

عبدالله در بیانیه‌ای گفت: پس از تحلیل زنده بحران قطر ما توسط پلیس عربستان در هتل‌مان در مکه بازداشت شدیم.

وی ضمن قدردانی از مقامات ترکیه برای حل این مساله افزود: این تجربه دشوار نزدیک به ۱۰ ساعت به طول انجامید که در جریان آن ما با بازجویی‌های متعدد و زندانی شدن مواجه شدیم.

هنوز هیچ دلیلی برای بازداشت این دو خبرنگار مطرح نشده است.

روزنامه حریت نوشت: پس از آنکه چاووش‌اوغلو در جریان دیدار با ملک سلمان این مساله را مطرح کرد این دو خبرنگار آزاد شدند و در حال حاضر در حال بازگشت به ترکیه هستند.

عربستان، امارات و بحرین از ۵ ژوئن روابط خود با قطر را قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

ترکیه درحالی که با قدرت تمام از قطر حمایت می‌کند اما از انتقاد مستقیم از اقدامات عربستان امتناع کرده و از ریاض خواست تا نقش رهبری در حل این بحران را برعهده بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.