وزیر نفت اعلام کرد: قرارداد ایران و توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی در مراحل پایانی است و در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت امضا می‌شود.

 

به گزارش جماران «بیژن زنگنه» با اشاره به مذاکرات ایران و شرکت فرانسوی توتال برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: ایران و توتال در حال جمع بندی و بحث برای امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی هستند که تقریبا در مراحل نهایی و پایانی برای امضای قرارداد قرار دارند.
وی افزود: قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی در دولت یازدهم و پیش از پایان کار این دولت امضا می‌شود.
زنگنه تصریح کرد: امضای قراردادهای جدید نفتی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت در سال 13٩٦ است.
به گزارش ایرنا، فاز 11 پارس جنوبی، از طرح های اولویت دار صنعت نفت است که قرارداد نهایی توسعه آن به زودی امضا می شود. 
شرکت ملی نفت ایران هجدهم آبان ماه سال 1395 موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی با کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.‌ان‎.پی.‎سی) و پتروپارس ایران امضا کرد. 
ارزش موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن این طرح توسعه‌ای، روزانه 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود. 
«پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه نیز پیش از این اعلام کرده بود: این شرکت قصد دارد پیش از تابستان امسال، توافق با ایران را برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی نهایی کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.