روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: جمهوری اسلامی ایران با تروریست ها مبارزه موثر و بی امانی می کند و در این عرصه در صدر جهان اسلام قرار دارد.

به گزارش جماران، نزاویسیمایا گازتا امروز (جمعه) در مقاله ای نوشت: ایران بیشتر از هر کشور دیگری در جهان اسلام با تروریست ها ازجمله گروه تروریستی داعش و سازمان القاعده در عراق و سوریه مبارزه می کند.
روزنامه روسی ادامه داده است: بین کشورهایی که در نشست اخیر در ریاض شرکت داشتند، هیچکدام مانند ایران با تروریسم مبارزه نمی کند.
در مقاله اضافه شده است: عربستان سعودی در زمره کشورهای ضدتروریسم نیست، بلکه گروه تروریستی القاعده و داعش که بعدها از بطن آن بیرون آمد و در فهرست سیاه شورای امنیت قرار دارند، فرزندان نامشروع این کشور هستند.
نزاویسیمایا گازتا در ادامه مقاله نوشته است: دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه قطر که در اختلافات میان این کشور و عربستان سعودی از ریاض جانبداری کرد و دوحه را حامی تروریسم خواند، عوامفریبی سیاسی آشکار است، زیرا چنین اتهامی بیشتر از همه علیه عربستان سعودی می تواند بکار برده شود. 
روزنامه روسی افزوده است: اسامه بن لادن تبعه عربستان سعودی کارهای تروریستی خود را در افغانستان بسیار پیش از آغاز خیزش ها در جهان عرب آغاز کرد و بخش عمده اقدامات صورت گرفته در چارچوب اعتراضات در کشورهای عربی توسط قطر تامین مالی می شد.
به نوشته نزاویسیمایا گازتا، «همچنین بیشتر تروریست هایی که 11 سپتامبر سال 2001 به آمریکا حمله کردند، اتباع عربستان سعودی بودند و ترامپ نیز این واقعیت را خوب می داند و سال پیش هم تاکید کرد که ریاض بزرگ ترین تامین کننده تروریسم در جهان است.»
«ترامپ گفته بود که عربستان سعودی دلارهای حاصل از فروش نفت به آمریکا را برای تامین مالی تروریست هایی مصرف می کند که نابودی ملت ما را هدف قرار داده اند.» 
نزاویسیمایا گازتا نوشت: اما ترامپ اکنون ترجیح می دهد این واقعیت را نادیده بگیرد، زیرا عربستان سعودی (بودجه) جنگ علیه سوریه و نه آمریکا را تامین می کند.
در پایان مقاله همچنین با انتقاد از سیاست های آمریکا در باره ایران، آمده است که این رویکردها حتی با معیارهای نئو محافظه کاران جمهوریخواه چندان منصفانه نیست، زیرا تهران نه فقط به تعهدات خود در برابر جامعه جهانی در قبال برجام عمل کرده است، بلکه با تروریسم بین المللی نیز بسیار موثر و بی امان مبارزه می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.