معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، چالش آمریکا و ایران در خاورمیانه را چالشی تئوریک و ریشه دار خواند که در آن آمریکا حامی ثبات و ایران حامی دموکراسی است.

به گزارش جماران، حمید ابوطالبی این مطلب را صفحه توئیتر خود نوشت که چالش آمریکا و ایران در خاورمیانه، چالشی تئوریک و ریشه دار است: چالش ثبات و دموکراسی. در این چالش، آمریکا حامی ثبات است و ایران حامی دموکراسی.

وی همچنین نوشت: آمریکا که تاکنون بهای ایجاد ثبات را از اعراب ثروتمند می ستاند، اینک در برقراری ثبات، شکست خورده و نمی تواند پاسخگوی نیاز اعراب در حفظ رژیم‌هایشان باشد.
ابوطالبی افزود: لذا نشست ریاض شیفتی پارادایمی بود، از ثبات زایی به دموکراسی ستیزی؛ و اکنون سخن آمریکا این است که اگر نمی توانی ثبات ایجادکنی، با مردم و دموکراسی نبرد کن.
ابوطالبی اضافه کرد: ‌اما آمریکا غافل است که در خاورمیانه فقط دموکراسی، ضامن ثبات است و ایران تنها کشور مردم سالار آن و بازگشت به سیاست دهه‌های پیش یعنی بازآفرینی بهار عربی.
وی ادامه داد: لذا چالش ایران و آمریکا در منطقه بر سر مردمسالاری است و ایران نمی پذیرد دموکراسی، فدای ثبات قبیله‌ای شود؛ شما ثبات مسلح می خواهید و ایران دموکراسی باثبات.
ابوطالبی گفت: درتاریخ ایران نیز انتقام شما از مردمسالاری پرسابقه بوده و هرچه حکومت ایران مردمی تر باشد، کینه های شما بیشتر می شود؛ اما اکنون مردم ما همه ‌جا حضور دارند.
وی افزود: در همین انتخابات اخیر ایران و آمریکا کدام بیشتر بحران زا بود؟ شما جهان و صلح را ناامید و مایوس کردید و ما امیدوار ، مردمسالاری درایران جاودانه خواهد ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.