مولوی عبدالحمید، دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان‌و‌بلوچستان و جمعی از اعضای این حزب با مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی دیدار کردند.

به گزارش جماران؛ در این دیدار امام جمعه اهل تسنن زاهدان خطاب به اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام منطقه سیستان‌و‌بلوچستان گفت: «فعالیت سیاسی شما جوانان در کنار فعالیت علمی و تحصیل دانش بسیار ارزنده است. شما سمت و سوی بسیار خوبی را انتخاب کرده‌اید، اینکه اصلاح‌طلب خط امامی هستید؛ این یک رویکرد مناسب است».

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی افزود: امام خمینی در میان روحانیون دوره خود متمایز بود، روحانیون زیادی هم عصر او بودند؛ اما هیچ‌کدام همانند او نبودند، مردم گرد او جمع شدند؛ زیرا نظر بلندی داشت و توانست به انقلاب جهت دهد. وقتی قرآن ما را امت واحده خطاب کرده است، چرا باید شاخه‌شاخه شویم؟ تفرقه مناسب یک جامعه اسلامی نیست، همه مسلمانیم، ایرانی هستیم و در یک ملک زندگی می‌کنیم».

سرپرست شورای هماهنگی مدارس اهل سنت سیستان‌و‌بلوچستان همچنین تأکید کرد: «شیعه یا سنی اعتقادش، عملش، فرایض و مناسکش را برای خدا می‌داند. این بعد فردی است، در بعد اجتماعی نمی‌تواند بر کسی منت بگذارد یا طلبکار باشد، باید وطن مطرح باشد، ایرانی‌بودن مطرح باشد، اگر شعار مذهبی یا شعار قومی بدهیم، تقسیم می‌شویم. باید ملی نگاه کنیم. انتظار از جوانان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن این است که از انحصارطلبی و تنگ‌نظری فاصله بگیرند. همه فرزندان نظام و کشور و رهبری هستند». او همچنین بخشی از مشکلات را ناشی از دید بسته و بینش نادرست برخی مدیران رده میانی دانست. امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در بحث مسائل استان سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: مردم استان اگر با هم متحد نباشند، نمی‌توانند استان را بسازند، باید همدلی باشد تا امنیت و وحدت حفظ شود و این فقط با شعار محقق نمی‌شود؛ بلکه باید عمل کنیم. مولوی عبدالحمید با اشاره به انتخابات اخیر گفت : بحمدالله در این انتخابات نیز اهل سنت به صحنه آمدند و تشخیص‌شان این بود که آقای روحانی اصلح است و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند و به پیش ببرد. او اضافه کرد: «حضور حماسی مردم جایگاه کشور را پیش چشم جهانیان بالا برد و اهل سنت هم در دل مردم ایران محبوبیت پیدا کردند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.