پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«ترزا می» در واکنش به حادثه آتش سوزی 'برج گرنفل؛

اگر درسی باشد یاد خواهیم گرفت و اقدام خواهیم کرد

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس عصر چهارشنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی برج 'گرنفل' در غرب لندن که بر اثر آن تعداد زیادی کشته و مجروح شده اند، گفت: اگر درسی باشد یادخواهیم گرفت و اقدام خواهیم کرد.

به گزارش جماران، «ترزا می» در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز گفت: ذهن من با قربانیان این حادثه و تمام آنهایی که خانه هایشان نابود شده است، می باشد. خیلی دشوار است که حادثه وحشتناکی که آنها پشت سر گذاشتند را به طور کامل درک کرد.
وی همچنین از حمایت مردم محلی و ماموران آتش نشانی، پلیس و سرویس های اورژانس و امدادگران در پشتیبانی از آسیب دیدگان تشکر کرد.
نخست وزیر انگلیس عنوان کرد: تمرکز ما اکنون روی این مساله است که از هر اقدامی در حمایت از گروه های امدادگر دریغ نکنیم و درعین حال به قربانیان رسیدگی کنیم.
وی اضافه کرد: زمانی که منطقه امن شود، تحقیقات کامل درباره علت آتش سوزی آغاز و اگر درسی باشد یادخواهیم گرفت و اقدام خواهیم کرد.
وی یاد آور شد که «امشب افرادی هستند که جایی برای خواب نخواهند داشت و تمام زندگی شان را از دست داده اند»
بر اساس آخرین گزارش پلیس متروپلیتین تاکنون 12 نفر بر اثر آتش سوزی برج مسکونی گرنفل واقع در غرب لندن کشته شده اند.
به گفته این پلیس متروپلیتن لندن در جریان این آتش سوزی، برخی از افراد به دلیل جراحات و صدمات ناشی از این آتش سوزی تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته اند. 
براساس گزارش های منتشر شده، تاکنون بیش از 70 نفر به دلیل جراحات ناشی از این آتش سوزی در پنج بیمارستان در شهر لندن تحت درمان قرار گرفته اند. 
هنوز تعداد دقیق مجروحان و قربانیان آن مشخص نیست اما براساس شواهد عینی در زمان آتش سوزی عده ای از ساکنانش خصوصا طبقات فوقانی اش قادر به خروج به موقع از این برج نبوده اند.
علاوه بر این گفته می شود که شماری از ساکنان این ساختمان پس از آتش سوزی ناپدید شده اند. 
با توجه به موارد یاد شده انتظار می رود که شمار کشته شدگان در این برج مسکونی بشدت افزایش یابد.
گفته می شود که در این ساختمان قریب به 600 نفر از جمله تعداد زیادی خانواده که شماری از آنها مسلمان بوده اند، زندگی می کرده اند. 
این آتش سوزی ساعت 01:15 به وقت محلی از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد. 
به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامده و این درحالی است که درسال گذشته میلادی 10 میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است. 
این برج مسکونی به شهرداری منطقه متعلق بوده، اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشته است. 
صادق خان شهردار لندن در واکنش به این آتش سوزی، در توییتی نوشت که 'واقعه بزرگی' در 'برج گرنفل' رخ داده است. 
بنابر گزارش ها نیروهای امداد و آتش نشان اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف این برج مسکونی در این بخش از پایتخت انگلیس کرده اند. 
برج گرنفل در سال 1974میلادی ساخته شده و دارای 120 آپارتمان مسکونی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.