کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (چهارشنبه) به صورت اولیه، پیش نویس قانون کاهش تخصیصات مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا،  تشکیلات خودگردان از این حمایت‌های مالی و مالیات‌های گرفته شده از اسرائیل کمک‌هایی را به اسیران و خانواده‌های شهدا اختصاص می‌دهد.

در جلسه رای گیری درگیری لفظی شدیدی میان تعدادی از نمایندگان اسرائیلی به وقوع پیوست و برخی از نمایندگان می‌گفتند که تخصیصات مالی به منزله حمایت از تروریسم و تشویق به کشتار اسرائیلی‌ها است.

از سوی دیگر، تیسیر خالد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که دولت اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کنند طرف فلسطینی را به درگیری‌های فرعی و همچنین مناقشه‌های ساختگی و جعلی همچون یهودی بودن کشور و حقوق‌های اسیران و شهدا و انحلال آنروا (آژانس امداد رسانی و کار آوارگان فلسطینی) بکشانند که این مناقشات به دور از جوهره درگیری‌های اصلی است.

وی تاکید کرد: تخصیصاتی که سازمان آزادی بخش فلسطین به خانواده‌های شهدا، مجروحان و اسیران فلسطینی می‌دهد یک تعهد سیاسی ملی، انسانی و اخلاقی بوده و باقی خواهد ماند و هیچ کس در سازمان آزادی بخش فلسطین یا در تشکیلات خودگردان این حق را ندارد که اختصاص این کمک‌ها را متوقف کند.

پیشتر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین با توقف پرداخت غرامت‌ها به خانواده‌های عاملان حملات علیه اسرائیلی‌ها موافقت کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.