به گزارش جماران، تارنمای خبری اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که واشنگتن با وجود کاهش بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد از تخصیص بودجه لازم برای انجام بازرسی های هسته ای در ایران اطمینان یابد.

اسپوتنیک نوشت رکس تیلرسون که دیروز در جلسه کمیته تخصیص بودجه سنا حضور یافته و به پرسش های سناتورها پاسخ می داد، گفت: قصد ما این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تمامی منابع لازم برای انجام بازرسی های خود را در اختیار داشته باشد. 
تیلرسون توانایی آمریکا برای راستی آزمایی پایبندی ایران به توافق هسته ای را اندک توصیف کرد.
این سخنان تیلرسون در حالی منتشر می شود که دولت ترامپ در بودجه سال مالی 2018 قصد دارد بودجه سازمان های وابسته به سازمان ملل و از جمله آژانس را کاهش دهد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست فصلی شورای حکام گفت: آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تمام تعهدات مرتبط با هسته ای ایران طبق توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مطابق با رویه های استاندارد پادمانی آژانس بشکلی بی طرفانه ادامه می دهد.
وی در سخنرانی خود در آغاز این نشست افزود: آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی این کشور ادامه می دهد و ارزیابی ها درباره نبود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران همچنان در جریان است.
امروز و در سومین روز از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، تا ساعتی دیگر جدیدترین گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس مورد بررسی قرار می گیرد.
نشست فصلی شورای حکام از روز دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد و موضوعات مختلفی در ارتباط با کار آژانس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. پیش بینی می شود که بحث ایران در جلسه امروز (چهارشنبه) تا ظهر به اتمام برسد و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس نیز سخنرانی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.