به گزارش جماران، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان گفت که نخستین محموله دام زنده سبک (گوسفند)‌ بامداد چهارشنبه بوسیله یک فروند هواپیمای باری از کشور قزاقستان وارد فرودگاه بین المللی گرگان مرکز استان شد.

بایرام گلدی پوری در حاشیه بازدید از مکان قرنطینه دام های وارداتی و نیز معاینه دام ها، اظهار داشت: این محموله شامل 800 راس گوسفند زنده است و پیرو صدور مجوز حمل بهداشتی و واردات دام زنده از قزاقستان از سوی سازمان دامپزشکی کشور و با نظارت دامپزشکی، وارد استان گلستان شده است.
 وی افزود: گوسفندهای زنده وارد شده از کشور قزاقستان قرنطینه شده و بعد از طی مراحل قانونی و مدت قرنطینه، در کشتارگاه صنعتی اینچه برون آق قلا ذبح خواهد شد.
 به گفته وی؛ کشتارگاه صنعتی اینچه برون آق قلا از ظرفیت بالایی برخوردار است وپس از پیگیری‌ و با صدور مجوز از سوی سازمان دامپزشکی کشور، ذبح گوسفندان وارداتی از قزاقستان در این کشتارگاه انجام می شود.
 دکتر گلدی پوری اضافه کرد: بازرگانان و تجاری که تمایل به واردات دام زنده از کشور قزاقستان دارند می توانند تقاضای خود را به دامپزشکی استان ارائه دهند تا پس از طی مراحل اداری، مجوز واردات برای آنها صادر شود.
 گلستان از طریق خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که از مرز اینچه برون می گذرد با کشور قزاقستان روابط تجاری واقتصادی دارد.
این خط ریلی در سال 933 با حضور روسای جمهوری سه کشور در اینچه برون گلستان به بهره برداری رسید و هم اینک در حوزه بار و مبادلات اقتصادی مورد استفاده است. 
 استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
گلستان از گذشته های دور میزبان حدود 15 هزار نفر قزاق است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.