به گزارش جماران، یک نشریه ارگانی چین در گزارشی اعلام کرد که انتظارات آمریکا از چین برای حل مساله هسته ای کره شمالی بیهوده است و واشنگتن باید خودش برای این کار پیشقدم شود.

«گلوبال تایمز» روز چهارشنبه سیاست های آمریکا در قبال کره شمالی را نادرست توصیف کرد و یادآور شد که راه حل نظامی و تحریم به نتیجه نمی رسد.
روزنامه می نویسد که به دنبال آزمایش های موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باز هم چین را برای حل مساله تحت فشار قرار داده است.
گلوبال تایمز تصریح کرده است که چین در زمینه اقتصادی ارتباطات گسترده ای با کره شمالی دارد اما در حل مساله هسته ای شبه جزیره کره طبیعتا به تنهایی راه بجایی نخواهد برد و به هیچ وجه قادر به حل مساله نیست.
گزارش ادامه می دهد که مساله هسته ای شبه جزیره کره اشتباه چین نیست و این کشور در شکل گیری آن دخالتی نداشته است.
نشریه ارگانی چین، مسایل در منطقه شبه جزیره کره را بسیار بغرنج توصیف کرد و نوشت: تحریم ها و فشارهای اقتصادی مشکلات زیادی برای کره شمالی و تجارت منطقه ایجاد کرده است.
گلوبال تایمز اضافه کرده است که بر اساس راهبرد چین مساله هسته ای شبه جزیره کره نه با فشار و تحریم بلکه باید با رایزنی حل و فصل شود و روش های مسالمت آمیز می تواند کاربرد بهتری داشته باشد.
گزارش یادآور می شود: وقتی آمریکا برنامه های نظامی خود را به پیش می برد و کره شمالی هم با آزمایش های موشکی و تسلیحاتی اتمی راه گفت و گو را بسته است، نمی توان به نتیجه رسید.
گلوبال تایمز حتی چین را قربانی شرایط موجود دانسته و آورده است: آمریکایی ها از پکن انتظار حل مساله را دارند و کره شمالی هم از رای به حق چین به تحریم های شورای امنیت ناخرسند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.