پایگاه اینترنتی هافینگتون پست با ذکر اینکه دونالد ترامپ احتمالا جمعه (پس فردا) بازنگری در سیاست اوباما در قبال کوبا را اعلام می کند، نوشت: در حالیکه اکثر مردم آمریکا و کوبا موافق این سیاست هستند، بازنگری در آن توسط رئیس جمهوری آمریکا مغایر اصول دمکراسی خواهد بود.

به گزارش جماران، تارنمای آمریکایی دیروز (سه شنبه) به وقت محلی در گزارشی نوشت: انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در شهر میامی در سیاست تاریخی اعلام شده توسط باراک اوباما در قبال کوبا بازنگری کند. 
هافینگتون پست در ادامه گزارش خود افزود: این سیاست جدید که با توصیه سناتورها 'مارکو روبیو' و 'ماریو دیاز بالارت' اعلام خواهد شد، احتمالا در فعالیتهای تجاری شرکت های آمریکایی در کوبا محدودیت ایجاد می کند. در این سیاست همچنین در سفر آمریکایی ها به کشور کوبا محدودیت هایی اعمال خواهد شد.
این سیاست های جدید دولت ترامپ در قبال کوبا در حالی اعلام خواهد شد که باید منافع مربوط به فعالیتهای تجاری غیر قانونی پیشین و احتمالی ترامپ در کوبا مورد توجه قرار بگیرد. 
اگر چه ترامپ قول داده بود تا زمانی که فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا از قدرت کناره گیری نکند، پول شرکتش را در کوبا هزینه نکند، اما گزارش شده که شرکت ترامپ 69 هزار لار در سال 1999 در کوبا هزینه کرده است.
سیاست اوباما در قبال کوبا نه تنها به دهه ها انزوای دیپلماتیک در مورد رابطه با کوبا پایان داد، بلکه موجب شد تا جایگاه شرکت های خصوصی در کوبا بگونه ای تقویت شود که هرگز در گذشته چنین نبود. 
این سیاست دولت اوباما فرصت ها برای کوبایی- آمریکایی ها را برای ملاقات وابستگان و دوستانشان افزایش داد و به انتقال کالا و اطلاعات میان این دو کشور بخشید.
این در حالیست که در سیاست جدید دولت آمریکا در قبال کوبا سفر آمریکایی ها به کوبا تنها یک بار در سال می تواند انجام شود.
دولت ترامپ در حالی به دنبال تجدید نظر در سیاست آمریکا در قبال کوباست، که سیاست فعلی با حمایت 75 درصدی آمریکایی ها، 96 درصدی کوبایی ها و 69 درصدی آمریکایی-کوبایی ها مواجه بوده است. 
اقدام دولت اوباما به احیای روابط با هاوانا با استقبال سازمان های مهم بین المللی و حقوق بشری از جمله سازمان ملل، عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر مواجه شده بود. کشاورزات آمریکایی نیز از آریزونا تا تنسی از تجارت آزاد با کوبا حمایت کردند.
در یک سیستم دمکراتیک باید خواست مردم در جامعه غالب باشد. در حالیکه اکثریت شهروندان آمریکایی و کوبایی از سیاست فعلی واشنگتن در قبال کوبا حمایت می کنند، بازنگری در این سیاست نشان می دهد که ترامپ در این راستا نظر شخصی دو نماینده کنگره را با خواست اکثریت شهروندان آمریکایی و کوبایی برابر می داند. این دقیقا مغایر با مسیر اصلی دموکراسی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.