قطر به دولت جیبوتی اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی‌اش را که در مرزهای جیبوتی با اریتره مستقر کرده بود، خارج می‌کند.

به گزارش جماران ، خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع دیپلماتیک در جیبوتی اعلام کرد که قطر تصمیم گرفته میانجیگری میان جیبوتی و اریتره را پایان دهد و نیروهایش را از مرزهای میان دو کشور خارج کرده و پرونده را به سازمان ملل بازگرداند.

این منبع افزود: دولت جیبوتی پیام رسمی را از وزارت خارجه قطر درباره پایان میانجیگری بین جیبوتی و اریتره دریافت کرده است. قطر به صورت رسمی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این مسئله را ابلاغ خواهد کرد.

این منبع تأکید کرد: جیبوتی به تصمیم قطر احترام می‌گذارد و تماس‌هایی را در این راستا برقرار می‌کند.

خبرگزاری رسمی قطر به نقل از یکی از مسئولان وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: قطر همواره میانجیگر دیپلماتیک شفافی در حل بحران‌ها و اختلافات میان کشورهای دوست بوده و به عنوان یک بازیگر اصلی در جامعه جهانی به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته تحلیلگران، تصمیم قطر برای پایان دادن به میانجیگری میان جیبوتی و اریتره به موضع این دو کشور در قبال بحران میان دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برمی‌گردد. جیبوتی اخیرا سطح روابط دیپلماتیک با دوحه را کاهش داده است.

قطر از زمان درگیری مرزی میان جیبوتی و اریتره در سال 2008 میان این دو میانجیگری می‌کند و بعد از قانع کردن دو کشور به امضای توافق‌نامه صلح در دوحه در سال 2010، نیروهایش را در مرزهای دو کشور مستقر کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.