سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهانه طرح شده درباره پرچم در فضای مجازی کلام نادرستی بود که منتشرکنندگان آن یا غافل و ناآگاه هستند، یا عمد و غرض داشته اند، گفت: پرچم دو کشور هنگامی روی میز قرار می گیرد که دو مقام 'هم سطح' دیدار کنند.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی در پاسخ به شبهات ایجاد شده به خصوص استفاده نشدن از پرچم ایران در دیدار وزیر امور خارجه و رییس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه افزود: بهانه طرح شده درباره پرچم در فضای مجازی کلام نادرستی بود که منتشر کنندگان آن یا غافل و ناآگاه هستند یا عمد و غرض داشته اند و یا به نظر می رسد با واقعیت های پروتکل و تشریفات آشنا نبوده و به بیراهه کشیده شده اند.
قاسمی تاکید کرد: پرچم دو کشور هنگامی روی میز قرار می گیرد که دو مقام 'هم سطح' دیدار کنند ولی وقتی که تفاوت سطح وجود داشته باشد تنها پرچم کشوری که مقام عالی تری دارد نصب می شود.
وی تصریح کرد: در دیدار ظریف با روسای جمهور قزاقستان، ترکیه و افغانستان پرچم آن کشورها قرار گرفت. چندی پیش هم درباره همین مساله و دیدارهای رییس سازمان حج و زیارت در عربستان چنین مساله ای طرح شد که به دلیل سطح بالاتر مقام عربستانی ، پرچم آنها تعبیه شده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.