به گزارش جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده به دلیل صدور حکمی علیه فرمان مهاجرتی خود انتقاد کرد.

وی در حساب توییتری خود نوشت: خوب، همانطور که پیش بینی می شد حوزه نهم بازهم آن را انجام داد، علیه منع مسافرت در چنین زمان خطرناکی در تاریخ کشورمان حکم صادر کرد.
این دادگاه که در کالیفرنیا دایر است، روز گذشته (دوشنبه) حکم دادگاه بخش هاوایی درخصوص ممنوعیت بخشی از فرمان مهاجرتی ترامپ را مورد تائید قرار داد. 
به موجب فرمان مهاجرتی ترامپ، شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان به طور موقت از ورود به آمریکا منع می شوند. همچنین ورود تمامی آوارگان به آمریکا به حال تعلیق در می آید و سهم پذیرش آوارگان برای سال مالی 2017، از یکصد و 10 هزار نفر به 50 هزار تن کاهش می یابد. 
در همین حال، دادگاه استیناف حوزه نهم آمریکا که هیاتی متشکل از سه قاضی است، به اتفاق حکم دادند که فرمان مهاجرتی ترامپ، از توجیه کافی برای جلوگیری از ورود بیش از 180 میلیون نفر به صرفا ملیت شان برخوردار نیست.
ترامپ پیشتر در ماه جاری و پس از حملات تروریستی لندن، بحث در مورد فرمان مهاجرتی اش را از سر گرفت. 
وی در سلسله توییت هایی که در پی حملات لندن منتشر کرد، فرمان خود را منع سفر نامید و بر لزوم اجرای آن برای امن نگه داشتن آمریکا تاکید کرد.
از سویی، قضات دادگاه استیناف در صدور حکم خود به توییت های ترامپ استناد کردند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز (سه شنبه) در توییت دیگری رسانه های آمریکایی را به انتشار اخبار واهی متهم کرد.
وی در توییت خود نوشت: رسانه های دروغ پرداز هرگز اینقدر اشتباه یا کثیف نبوده اند. داستان سرایی هایی عمدا نادرست و منابع ساختگی برای تحقق بخشیدن به نفرت ورزی. تاسف بار است! 
ترامپ به طور معمول از گزارش های منتشر شده و شبکه خبری به عنوان دروغین و جعلی یاد می کند.
توییت های امروز ترامپ ساعاتی قبل از حضور جف سشنز دادستان کل آمریکا در مقابل کمیته اطلاعات سنا منتشر شد.
جلسه ادای شهادت سشنز در پی حضور جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی در مقابل همین کمیته برگزار می شود.
کومی هفته گذشته پشت درهای بسته در نشست با کمیته اطلاعات سنا گفت که احتمالا دادستان کل آمریکا یک جلسه فاش نشده سومی با سفیر روسیه داشته است. 
ماموران تحقیقات کنگره پیشتر احتمال دیدار سشنز با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا در حاشیه سخنرانی ترامپ در آوریل 2016 را مورد بررسی قرار داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.