به گزارش جماران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی گفت:مصممیم تلاش ها را برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات افزایش داده تا به آنچه ایشان به عنوان اهداف بلند ملی ترسیم کرده اند، برسیم.

«محمود واعظی» امروز (سه شنبه)  افزود: همواره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ما راهگشا بوده است و بر همین اساس در چارچوب شورای عالی فضای مجازی همه همکارانی که در زیرساخت ها تلاش می کنند و آنهایی که در توسعه محتوا مسوولیت دارند و همه نهادهایی که در توسعه و سالم سازی شبکه ملی اطلاعات سهمی دارند با همگرایی و هماهنگی و همدلی، تلاش ها را برای رفع دغدغه ها افزایش می دهند.
عضو شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: بزودی نخستین جلسه شبکه ملی اطلاعات برگزار می شود و با توجه به دغدغه های طرح شده، همه برنامه های اجرایی برای سرعت بخشی به توسعه همه جانبه شبکه ملی با بهره گیری از همه ظرفیت کشور ادامه می یابد. 
واعظی ادامه داد: در مرحله سوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان این دولت اجرا می شود مسیر حرکت را با تعامل بیشتر با همه صاحبنظران تنظیم و با تلاش بیشتر پیگیری می کنیم.
وی بر تلاش برای فراهم سازی خدمات بومی بویژه در زمینه تولید محتوای سالم و حمایت همه جانبه از همه نوآوران محصولات و خدمات سخت افزاری و نرم افزاری و محتوایی تاکید کرد و گفت: فرمایش معظم له را با همراهی همه نهادها در نظر قرار داده و همدلانه و هماهنگ برای تکامل شبکه ملی اطلاعات گام برمی داریم. 
واعظی در پاسخ به این پرسش که نقطه کلیدی تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی را چه می دانید، گفت: مسوولیت پذیری همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه کاربران فضای مجازی نقطه کانونی توسعه فضای مجازی سالم است و البته تلاش ما در ایجاد زیرساخت، اعتمادپذیری و ایمن سازی و مسئولیت پذیری همه دست اندرکاران فضای مجازی است.
رهبر معظم انقلاب دیروز (دوشنبه) در دیدار سران قوا، مسوولان و کارگزاران نظام «فضای مجازی» را یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در اداره صحیح کشور خواندند و گفتند: بهمنی از مسائل ضد ارزشی و مخالف منافع ملی، مطالب درست و نادرست، اطلاعات غلط یا صحیح و حتی شبه اطلاعات بر ذهن جامعه فرود می آید که باید این فضا کنترل شود اما نباید ملت را از فضای مجازی محروم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کوتاهی ها در زمینه ایجاد شبکه ملی اطلاعات افزودند: شماری از کشورها با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ضمن رعایت خطوط قرمز خود و کنترل صحیح فضای مجازی از اینترنت برای تامین منافعشان بهره گرفته اند.
ایشان افزودند: باید همه مردم بتوانند از منافع فضای مجازی استفاده کنند و در زمینه هایی که به ضرر کشور، افکار عمومی و به ویژه جوانان نیست، سرعت اینترنت افزایش یابد و هر کار لازم دیگر نیز انجام شود.
در این زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش گفت: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات پارسال و در هفته دولت به بهره برداری رسید که یک کار بسیار بزرگی بود، زیرا از 14 سال پیش قرار بود در این کشور بر اساس برنامه های پنجساله چهارم و پنجم و حکم رهبر معظم انقلاب برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی این اتفاق بیفتد.
واعظی ادامه داد: در زمانی که در داخل کشور نمی توانستیم شبکه انتقال را از 900 گیگابیت برثانیه به بالاتر از 10 هزارگیگابیت افزایش دهیم و شبکه پهن باند را از 624 گیگابیت تبدیل به 11 هزار یعنی بیش از 15 برابر افزایش دهیم، چگونه می توانستیم شبکه ملی اطلاعات را بر این پایه بنا کنیم؟ از این رو، تلاش شد شبکه دسترسی در کشور گسترش یابد. 
واعظی یکی از افتخارات این دولت را توسعه شبکه هم سو با امنیت آن عنوان کرد؛ زیرا به گفته وی، بودجه های وزارت در هماهنگی با دستگاه های امنیتی ذیربط به گونه ای تقسیم شد که همزمان با توسعه شبکه، امنیت آن نیز توسعه داده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.