رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق ضمن ستودن فتوای جهاد کفایی تاکید کرد که عراق نسبت به سه سال قبل شاهد تفاوت‌های زیادی بوده به طوری که به توانایی زیادی در دستیابی به پیروزی و کاهش خصومت و دشمنی رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق طی سخنرانی خود در سومین مراسم یادبود صدور فتوای جهاد کفایی گفت: صدور فتوای مقدس،  پاسخ سریع فرزندان ملت، قدرت و توانایی بالای صاحبان جهاد مقدس در رویارویی مقابل دیکتاتوری نقش اساسی در نابودی دیکتاتور، ایستادگی در مقابل تروریسم و سرنگونی توطئه‌های بزرگ علیه عراق ایفا کردند.

حکیم افزود: ملت ما مرجع اصلی تغییر و پیروزی اراده و حفظ نظام است.

وی نقش ایران را در حمایت از عراق ستود.

رئیس ائتلاف ملی عراق همچنین گفت: امکان ندارد ملت ما این ایستادگی برای رسیدن به پیروزی و توازن به نفع خود را فراموش کنند.

عمار حکیم در ادامه خاطر نشان کرد: وضعیت از سه سال گذشته که ما با نگرانی، سردرگمی و فروپاشی سریع نیروهای مسلح مواجه بودیم با امروز که توانایی زیادی در رسیدن به پیروزی‌های گسترده و کاهش خصومت و دشمنی داریم تفاوت زیادی کرده است.

وی افزود: انسجام و استفاده از توانایی‌های عراق، رایزنی با دوستان و نظارت مرجعیت دلیل اصلی دستیابی به پیروزی‌ها در عراق است و جهان برای ملت احترام قائل هستند.

الحکیم همچنین تصریح کرد: ما به ملت و نیروهایمان افتخار می‌کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق نسبت به غرور نیروهای عراقی در این لحظه خطرناک هشدار داد و گفت: پس از دستیابی به پیروزی باید مسئولیت پذیر بوده و فروتنی و خضوع در برابر خدا را حفظ کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: پیروزی باید همراه با پروژه‌های سیاسی و ایجاد راه حل باشد.

عمار حکیم همچنین تصریح کرد: تروریسم به راحتی از بدی‌هایش خالی نمی‌شود و دست از بدی‌ها برنمی‌دارد و برای پیدا کردن گروهک‌های مخفی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بازمی‌گردد و باید جهادی‌ها برای پیگیری این گروهک‌ها عمل کنند.

وی نسبت به هرگونه نفوذ احتمالی دشمن هشدار داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عراق داعش موصل
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.