تعداد کل بازرسی ها از صنوفِ سراسر کشور در اردیبهشت ماه امسال 258 هزار و 275 فقره بود که توسط بازرسان اتاق های اصناف انجام شد و واحد های متخلف جریمه شدند.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بازرسی های انجام شده منجر به تشکیل 12 هزار و 789پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به مبلغ بیش از 38 میلیارد و 739 میلیون ریال شد که پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و اداره های صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.
همچنین در اردیبهشت ماه امسال 10 هزار و 599 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که 58 درصد در بخش کالا و 42 درصد آن مربوط به بخش خدمات بود.
علاوه براین از مجموع شکایات دریافتی 25 درصد به صورت حضوری، 56 درصد تلفنی و 19 درصد به صورت کتبی دریافت و به آن ها رسیدگی شد.
براساس این گزارش پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان 10 هزار و 301 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به اداره ها و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری 18 درصد منجر به رضایت شاکی، 35 درصد متخلف، 31 درصد غیرمتخلف و 16 درصد در دست بررسی است.
مطابق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.