رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های پژوهشی و تحقیقاتی دو کشور افزایش داشته باشد.

به گزارش جماران ، ولایتی در دیدار گونار فرس، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد به تحولات سریع و وقایع متعدد در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و افرود: برخلاف گذشته که عرصه بین‌المللی بر موضوعات منطقه‌ای تاثیر می‌گذاشت امروز شاهدیم عرصه منطقه‌ای بر بین‌المللی اثرگذار است.
وی ادامه داد: تحولات آنقدر سریع است که ضرورت توجه حداکثری مطالعات عمیق شناخت وضعیت و ترسیم چشم اندازهای دقیق را اجتناب ناپذیر می کند و همکاری های مراکز پژوهشی می تواند بسیار مهم باشد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با تاکید بر ضرورت مطالعات و پژوهش های دقیق تاکید کرد: مراکز تحقیقاتی با شناخت دقیق می توانند برای تصمیم گیران و توسعه همکاری‌ها در عرصه های منطقه‌ای و بین المللی بسیار موثر باشند.
ولایتی گفت: ایران با در اختیار داشتن مراکز متعدد پژوهشی در سطح عالی می‌تواند به شناخت مناسبی به ویژه از منطقه ارائه کند.
رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع همچنین جایگاه علمی و فناوری‌ها و توسعه روز افزون فعالیت های دانشگاهی و علمی در ایران را بسیار مثبت و ارزنده دانست و خاطرنشان کرد که زمینه‌های همکاری دو کشور به ویژه در عرصه های اقتصادی و صنعتی وجود داشته که مطالعات دقیق راهبردی در این حوزه ها می تواند برای شناسایی و گسترش همکاری ها در بخش های مختلف موثر باشد.
وی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و سایر مراکز تحقیقاتی کشور افزود: زمینه های همکاری دو کشور در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته و این بررسی ها امکان همکاری مشترک میان ایران و سوئد را فراهم می کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس سوئد هم در ادامه این دیدار از فرصت دیدار با ولایتی اظهار خوشحالی کرد و گفت که این اولین سفرش به ایران است.
وی ادامه داد:  این دیدار در عرصه علمی و تحقیقاتی بسیار مهم بوده و همکاری ها و مذاکرات  ارزشمدی در این زمینه ها بین دو کشور انجام شده است و امیدوار هستیم زمینه های گسترش همکاری ها با شناخت دقیق تر فراهم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.