به گزارش جماران؛ توفان «مربوک» همراه با وزش باد سنگین و ریزش بارانهای سیل آسا در مناطق مختلف جنوب، جنوب غرب و شرق چین علاوه بر بروز مشکلات عدیده برای ساکنان آن، بیش از 50 هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

«مربوک» که دومین توفان سالجاری در این مناطق محسوب می شود باعث شده تا بیش از ۱۴۰ روستا در محاصره کامل آب قرار بگیرند.
در دهها منطقه و شهر و استان های جنوبی چین باران سنگینی باریده و هزاران نفر از مردم نیز به گزارش تلویزیون چین به مکان های امن منتقل شده اند.
یکی از استان هایی که بارش سنگین در آن جریان داشته و باران و سیل بسیاری از خانه ها را ویران کرده استان «گویجو» در جنوب غرب است و تنها در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
به درخواست مسوولان، نیروهای امدادرسانی و نجات به مناطق سیل زده اعزام شده اند و کمک رسانی به آسیب دیدگان در جریان است.
بارش باران که از روز دوشنبه آغاز شده است بر اساس گزارش سازمان هواشناسی چین با وزش توفان سنگین برای مدت سه روز در استان های جنوبی و همچنین مناطق شرقی کشور ادامه خواهد داشت.
سازمان هواشناسی چین نیز با انتشار بیانیه ای از ساکنان این مناطق خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز تلفات انسانی در نظر داشته باشند. 
مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه بارانهای سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند.
در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.
سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال ۹۲ هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر کشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.