سناتورهای کنگره آمریکا روز دوشنبه از نزدیک شدن به توافقی فراجناحی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه که احتمالا مانع کاستن تحریم ها از طرف کاخ سفید بدون تصویب کنگره نیز می شود، خبر دادند.

به گزارش جماران به نقل از رسانه های آمریکایی، اعضای دموکرات و جمهوری خواه کمیته روابط خارجی و بانکداری مجلس سنای آمریکا در حدود یک هفته برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به منظور تنبیه این کشور برای مقابله با مسائلی از جمله دخالت در انتخابات سال 2016 آمریکا، الحاق منطقه کریمه اکراین به خاک خود و حمایت از دولت سوریه در جنگ 6 ساله این کشور، در حال مذاکره بوده اند. 
میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا روز دوشنبه به وقت محلی گفت که هنوز قانون گذاران در مورد تحریم های اضافی و بسیار ضروری علیه روسیه در حال بررسی و کار هستند. 
سناتورهای آمریکا از ارائه نظرات به رسانه ها در خصوص نسخه آخر لایحه مربوطه خودداری کرده اند اما پیشنهادات جدید شامل تحریم برخی از بخش های انرژی روسیه است. این در حالی است که ظاهرا کنگره در حال بررسی راهکاری است که بتواند تضعیف تحریم ها توسط کاخ سفید را کاهش داد. 
سناتور بن کاردین دموکرات برجسته کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ممکن است توافق بین اعضای این مجلس امروز -سه شنبه- اعلام می شود. 
به گزارش رسانه های آمریکایی، لایحه مربوط به تحریم های جدید علیه ایران نیز احتمالا در هفته جاری به رای گذاشته می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.