به گزارش جماران، «وینسنت بروکز» فرمانده نیروهای آمریکا در کره جنوبی گفت که کشورش اتحاد نظامی با سئول را برای مهار کره شمالی و مقابله با فعالیت های نظامی و تسلیحاتی این کشور تقویت می کند.

وی خاطر نشان کرده است که پس از امضای پیمان متارکه جنگ در سال ۱۹۵۳میلادی میان دو کره، تاکنون تهدیدهای کره شمالی برطرف نشده است.
وی در مراسمی با حضور مقام های نظامی دو کشور در شهر سئول پایتخت کره جنوبی تاکید کرد که به رغم این تهدیدها کره جنوبی همچنان کشوری آزاد و در مسیر توسعه روزافزون است و کره شمالی مانع پیشرفت ها نشده است.
مقام نظامی آمریکا همچنین با گرامی داشتن یاد و خاطره نظامیان دوران جنگ کره، گفت که دو کشور دارای یک اتحاد بسیار قوی نظامی هستند که قوی تر نیز خواهد شد.
«بروکز» تصریح کرد: که بیشترین چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، تقویت اتحاد نظامی میان آمریکا و کره جنوبی برای حراست از صلح و امنیت در شبه جزیره کره است.
این اظهار نظر در حالی مطرح می شود که به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، ‌کره شمالی از این کشور درخواست کرده است خود را از آمریکا دور نگهدارد.
کره شمالی بر این باور است که اصلی ترین مانع وحدت و مصالحه دو کره سیاست های خصمانه آمریکاست و پیروی دولت کره جنوبی از واشنگتن فقط به مناقشات دامن می زند.
بر خلاف آمریکا که اتحاد نظامی با کره جنوبی را در دستور کار خود قرار داده است کره شمالی حضور نظامیان این کشور در خاک همسایه جنوبی و شبه جزیره کره را مانع برقراری صلح و امنیت می داند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.