به گزارش جماران، روزنامه جام جم در گفت وگویی با پوران درخشنده کارگردان سینما به بررسی آخرین ساخته این هنرمند با عنوان «زیر سقف دودی» درباره طلاق عاطفی و چرایی اهمیت این مضمون پرداخت.

 پوران درخشنده که از کارگردانان برجسته حوزه سینمای اجتماعیدر آخرین فیلم خود، زیر سقف دودی که این روزها بر پرده سینماست، داستان خانواده‌ای از هم گسیخته را روایت می‌کند که درگیر طلاق عاطفی و رابطه موازی خارج از چارچوب زندگی زناشویی است. 

** چطور شد که بعد از ساخت فیلم‌های مختلف راجع به مسائل اجتماعی، سراغ موضوعی مانند طلاق عاطفی و روابط موازی در زندگی زناشویی رفتید؟
به این خاطر که این معضل خطر بزرگی است که امروزه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و من نمی‌توانستم در چنین شرایطی نسبت به آن بی‌تفاوت باشم و بروم فیلمی برای سرگرمی مردم بسازم. من موظف بودم این خطر خاموش را در جامعه به مردم گوشزد کنم و به آنها هشدار بدهم تا بلکه کسانی که با چنین مسائلی دست به گریبان هستند، تلنگری خورده، رفتار و طریقه زندگی‌شان را اصلاح کنند.

** فکر می‌کنید ریشه چنین معضلاتی در خانواده‌های امروزی چیست؟
در نبود عشق ورزی و مهرورزی بین تک‌تک اعضای یک خانواده. ما باید بدانیم که اگر در یک خانواده عشق و عاطفه وجود نداشته باشد، تمام آن خانواده دچار آسیب‌های روحی و روانی جدی می‌شوند. 

** شما در این فیلم برای نقش‌های اصلی‌تان به سراغ بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران رفتید. استفاده از فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به این دلیل بود که تصور می‌کردید موضوع به این ملتهبی با حضور این ستاره‌ها بیشتر دیده و درک می‌شود؟
به این خاطر بود که با توانایی این دو بازیگر در درآوردن این شخصیت‌ها آشنا بودم. با خانم زارعی که قبلا در فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند همکاری داشتم و بخوبی می‌دانستم که از پس تمام ریزه‌کاری‌ها و جزئیات نقش برمی‌آیند و فرهاد اصلانی هم سابقه بازی در نقش مردهایی با روابط موازی را داشت و توانست تفاوتی را که این نقش با دیگر نقش‌های مشابه داشت، در بیاورد.

** در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
مضمون آن در مورد پسرهاست و به بررسی مشکلات و روابط پسرها در سنین جوانی می‌پردازد و به نوعی در ادامه فیلم قبلی من «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.