«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد تنها راه بقا و تامین امنیت ملی این کشور عاری سازی شبه جزیره کره و خلع سلاح کره شمالی از تسلیحات هسته ای است.

به گزارش جماران، رئیس جمهوری کره جنوبی این سخنان را در ملاقاتی که «توشی هیرو نیکای» فرستاده ویژه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سئول با وی داشت عنوان کرد.
رئیس جمهوری کره جنوبی از بابت توسعه تسلیحات اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر قرار به استمرار حیات باشد و مردم بخواهند در صلح و ثبات زندگی کنند باید عاری سازی تسلیحات اتمی در شبه جزیره تحقق یابد.
فرستاده ژاپن در این ملاقات نیز نامه نخست وزیر ژاپن را تسلیم «مون جائه این» کرد که بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی مضمون آن در باره تحریم ها و فشارهای بیشتر بر کره شمالی است.
رئیس جمهوری کره جنوبی در این ملاقات یک بار دیگر تاکید کرد که دولت وی برای تحقق عاری سازی تسلیحات هسته ای در شبه جزیره کره با آمریکا و ژاپن همکاری نزدیک خواهد داشت.
او در باره مساله بردگان جنسی و اختلافات دو کشور نیز با فرستاده ژاپن گفت و گو کرد و گفت که مردم کره جنوبی از توافقنامه قبلی دو کشور در باره حل مساله خرسند نیستند و سئول می خواهد توکیو با این مساله با درایت بیشتری برخورد کند.
دو دولت توافقنامه ای را سال گذشته میلادی امضا کرده اند که بر اساس آن ژاپن به منظور غرامت در باره بردگان جنسی دوران جنگ جهانی دوم، ۹ میلیون دلار به کره جنوبی می پردازد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.