'نیکلاس اولو' وزیر انرژی و محیط زیست فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که دولت قصد دارد چند راکتور هسته ای را به منظور کاهش سهم هسته ای این کشور تعطیل کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، وی به زمان دقیق تعطیلی این راکتورهای هسته ای اشاره ای نکرد.
وی پیشتر در نشست گروه هفت در ایتالیا به خبرنگاران گفته بود که خیلی زود است به حجم کاهش سهم هسته ای فرانسه در تولید برق به 50 درصد از رقم کنونی 75 درصد اشاره کرد.
سلف این وزیر فرانسوی ماه گذشته میلادی گفت که فرانسه به طور یکجانبه بهای کربن را حدود 30 یورو در هر تن اعلام می کند تا سرآغازی برای اقدام گسترده تر در اروپا به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و پیشبرد توافق آب و هوایی پاریس باشد. 
با این حال، دولت سوسیالیست فرانسه بی سر و صدا اجرای این طرح را به پایان سال گذشته میلادی موکول کرد، زیرا با اعتراض هایی در مورد بسته شدن کارخانه های زغال در نتیجه این تصمیم مواجه شد.
توافق بین المللی آب و هوایی پاریس در سال 2015 با هدف ترغیب کشورهای جهان از جمله آمریکا به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای منعقد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از اتمام پایبندی کشورش به شروط این توافق خبر داد.
خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، با خشم و واکنش تند رهبران جهان همراه شد.
توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 مورد قبول حدود 200 کشور جهان قرار گرفت تا از گرم شدن زمین با کاهش انتشار دی اکسید کربن و دیگر انتشارات حاصل از سوخت های فسیلی، جلوگیری شود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.