وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان روز دوشنبه طی گزارشی دلیل مسمومیت و انتقال بیش از 130 کودک به بیمارستان از چند منطقه حومه شهر سومقایت واقع در 30 کیلومتری شمال باکو را بیماری 'روتاویروس*' اعلام کرد .

به گزارش جماران به نقل از منابع خبری باکو ، در چند روز اخیر بیش از یکصد کودک 2 الی 7 سال در مناطق 'زین العابدین تقی یف'، 'سارای'، 'جورات '، 'جیران باتان ' در حومه شهر سومقایت به علت مسمومیت، استفراغ، بی حالی و اسهال به بیمارستان منتقل شدند . 
به گزارش امروز ( دوشنبه ) وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان، نمونه های معاینات انجام گرفته بر روی این کودکان ابتلای آنها به بیماری روتاویروس را نشان داد . 
عمران عبدالله اف رییس مرکز اپیدمولوژی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان اعلام کرد، کودکان مناطق یاد شده از طریق آب آشامیدنی به این بیماری مبتلا شدند . 
وی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ مشکلی در آب مناطق مذکور وجود ندارد، افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته و از مردم خواسته شده برای چند روز دیگر از استفاده آب های مشکوک پرهیز کنند و آب را قبل از مصرف بجوشانند. 
وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد: در حال حاضر درمان 46 نفر از مجموع 136کودک منتقل شده به بیمارستان ادامه دارد و در مناطق یاد شده امور بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته است . 
*روتاویروس (Rotavirus) یکی از شایع ترین دلایل اسهال است و این عفونت شدید (rotavirus gastroenteritis) یکی از دلایل اصلی اسهال شدید در نوزادان و کودکان کم سن و سال در سراسر جهان می باشد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.