طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، 46 درصد از آمریکایی ها گفته اند که «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا قابل اعتمادتر و صادق تر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است.

 

به گزارش جماران، از پایگاه اینترنتی هیل، نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه هافینگتون پست و موسسه «یوگاو/YouGov» حکایت از آن دارد که فقط 26 درصد از آمریکایی ها گفته اند که ترامپ را معتمدتر از کومی می دانند. 
این نتایج چند روز پس از شهادت کومی در سنا منتشر شد. رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا روز پنجشنبه در این جلسه استماع سنا مدعی شد ترامپ وی را برای رها کردن تحقیقات درباره «مایکل فیلن» مشاور برکنار شده امنیت ملی آمریکا به دلیل ارتباطش با روسیه، تحت فشار قرار داده است. 
ترامپ روز جمعه ادعای کومی را رد کرد و گفت درمقابل «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه شهادت خواهد داد. 
کومی همچنین گفت ترامپ از وی خواسته است نسبت به وفاداری به او ابراز تعهد کند؛ موضوعی که رئیس جمهوری آمریکا آن را نیز رد کرده است.
نتایج نظرسنجی مشترک هافینگتون پست و یوگاو حاکی از آن است که فقط 15 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی روایت ترامپ را باور دارند.
این نظرسنجی با حضور 1000 نفر از بزرگسالان آمریکایی در بازه زمانی بین 8 تا 9 ژوئن (19-18 خرداد) انجام شد. 
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته و در شرایطی که پلیس فدرال آمریکا پیگیر تحقیقات در ارتباط با اتهامات یاد شده بود، کومی را از ریاست این نهاد کنار گذاشت. 
رئیس جمهوری آمریکا پس از این تصمیم ناگهانی، هدف انتقاد مردم و بویژه اعضای حزب دمکرات قرار گرفت و ناچار شد مسئولیت ادامه تحقیقات را به یک دادستان ویژه و بی طرف بسپارد. 
پس از آن بود که سنای آمریکا از کومی درخواست کرد برای ادای شهادت در مورد این تحقیقات در جلسه این هفته حاضر شود. 
مایکل فلین در 13 فوریه 2017 و در پی افشای نحوه ماهیت ارتباط وی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن و دادن اطلاعات نادرست به «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر به استعفا از مقام خود شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.