مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت : رمضان امسال برخلاف سال های گذشته که با مشکل کمبود خون مواجه بودیم با یاری اهداکنندگان مستمر خون از طریق فراخوان موثر توانستیم با 9 برابر مصرف روزانه کشور وارد ماه مبارک رمضان شویم.

 

به گزارش جماران، از سازمان انتقال خون، علی اکبر پور فتح الله در آیین تقدیر از اهداکنندگان وفادار خون در روز جهانی اهداکنندگان خون(24خردادماه ) افزود : سالهاست که محققان طب انتقال خون، رویای به صفر رساندن خطر بیماری های انتقال خون را دارند که این آرزو می تواند با همراهی اهداکنندگان مستمر خون تحقق یابد.
وی اضافه کرد: شانس اینکه هر فردی از خانه بیرون بیاید و برنگردد از 20 هزار نفر یک نفر و شانس انتقال عفونت ها در انتقال خون از هر 50 هزار نفر یک مورد است که که رخداد نادری به شمار می آید.
پور فتح الله افزود: 25 درصد از گروه اهداکنندگان ما کسانی هستند که برای اولین بار به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند و 75 درصد موارد هپاتیت 'بی ، سی'(BوC) و ویروس ایدز نیز در این اهدا کنندگان مشاهده شده، اگر ما این اهداکنندگان را به سمت اهداکنندگان مستمر پیش ببریم سلامت خون 10 برابر افزایش پیدا می کند.
مدیر عامل انتقال خون گفت: در حال حاضر حدود500 هزار اهداکننده مستمر داریم که 52 درصد خون و فرآورده هایی خونی ما را تامین می کنند با افزایش این آمار به صد در صد می توانیم تضمین کنیم که خطر ابتلا به بیماری های ویروسی از طریق انتقال خون وجود نخواهد داشت. 
پورفتح الله اضافه کرد: با توجه به حمایت های همیشگی اهداکنندگان خون و پتانسیلی که در کشور داریم می توانیم 500 هزار اهداکننده مستمر خون را به یک میلیون اهداکننده افزایش دهیم و جمعیت اهداکنندگان خون را به همین یک میلیون نفرمحدود کنیم.
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: باید تشکر ویژه ای کنم از 500 هزار اهداکننده مستمری که سال گذشته بیش از یک میلیون واحد خون سالم و 50 درصدخون و فرآورده های خونی کشور را تامین کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.