رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی تاکید کرد: موثرترین راه انتقام از طراحان جنایت تروریستی چهارشنبه گذشته تهران، پافشاری بر پیام وحدت و حضور ٢٩اردیبهشت، پاسداری از مردم سالاری دینی و استواری در مسیر پیشرفت و اعتدال است.

به گزارش جماران، از پایگاه اطلاع رسانی دولت در بخشی از یادداشت محمد نهاوندیان آمده است: آنچه بدخواهان چشم دیدن آن در ایران را ندارند، آزادی و آرامش و امنیت است.
وی افزود: آنچه حامیان ترور را خشمگین می‌کند، دیدن همبستگی، نشاط و شکوفایی اقتصادی در ایران است و آنچه نسخه تکفیری و خشونت‌بار و تحریفی آنان از دین را باطل می‌کند، ارائه الگوی موفق آزادی و استقلال و مردمسالاری در ایران اسلامی است. 
رئیس دفتر رئیس جمهوری در این یادداشت خاطرنشان کرد: اربابان زر و زور و تزویر که تروریست‌های زنجیری را می‌پرورند و گسیل می‌کنند، می‌خواهند گفتمان جامعه ایران را از تولید و اشتغال منحرف کرده و کشور را از وحدت به دو دستگی بکشانند و احساس ناامنی را جانشین امنیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کنند. 
نهاوندیان تصریح کرد: مردم فهیم ایران نخواهند گذاشت تروریست‌ها برای آنها تعیین گفتمان کنند. امروز بهترین تسلیت به خانواده شهیدان مظلوم مرقد امام راحل و مجلس، تحکیم وحدت ملی و شتاب بخشیدن به خدمت به محرومان است. یاد شهیدان مردم سالاری دینی را با حراست از مردمسالاری دینی گرامی می‌داریم. 
وی یادداشت خود را با این ابیات به پایان رساند که آن فروریخته گل‌های پریشان در باد / کز می جام شهادت همه مدهوشانند/ نامشان زمزمه نیم شب مستان باد / تا نگویند که از یاد فراموشانند. 
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند. 
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند. 
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.» 
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.