به گزارش جماران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نخستین محموله مواد غذایی به وزن 350 تن از بندر دیر این استان به مقصد کشور قطر ارسال شد.

محمدمهدی بنچاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سه فروند شناور حامل میوه، تره‌بار و سبزیجات روانه قطر شده است. 
وی ادامه داد: بنادر جنوبی استان بوشهر کمترین فاصله را با کشور قطر دارند طوری که نزدیکترین بندرهای ایران به قطر بنادر عسلویه و نخل تقی با فاصله 148 مایل دریایی است. 
بنچاری با اشاره به اینکه بازرگانان استان بوشهر با کشور قطر دارای ارتباط تجاری دیرینه هستند افزود: بنادر استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای تامین و صادرات مواد غذایی را به قطر دارند که بنادر دیر، عسلویه و نخل ‌تقی از زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه برخوردار هستند. 
وی با اشاره به توسعه زیرساخت های بندر تجاری دیر یادآورشد: سال گذشته همزمان با دهه فجر طرح های زیادی با سرمایه گذاری 99 میلیارد ریال در این بندر به بهره برداری رسید. 
بنچاری یادآور شد: اجرای پروژه ساختمان انبار، با اعتبار 36 میلیارد ریال، احداث سردر ورودی بندر با اعتبار 3.2 میلیارد ریال، محوطه سازی با اعتبار 60 میلیارد ریال و احداث ساختمان سرویس‌های بهداشتی با اعتبار 650 میلیون ریال از جمله پروژه های اجرا شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته اظهار داشت: بنادر استان بوشهر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا دارند. 
درپی قطع رابطه اجرای تحریم و بستن مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشورهای عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات عربی و برخی دیگر از کشورها علیه قطر جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای این کشور اعلام آمادگی کرده است. 
بندر دیر در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.