به گزارش جماران، صالح نیکبخت در روزنامه شرق نوشت:

حادثه تروریستی روز ١٧ خرداد در تهران که موجب شهادت ١٧ نفر و مجروح‌شدن ٥١ نفر شد، گرچه ملت ما را داغدار کرد ولی مانند همیشه این تجاوز به حقوق مردم، موجب تحکیم اتحاد مردم در مقابل همه دشمنان ایران شد. آنچه مسلم است عوامل جور و جهل و جنون با برنامه‌ریزی و طراحی قبلی، اهداف خود را تعیین و اماکنی را انتخاب کردند که مهم، حساس و نماد حاکمیت نظام هستند. به دلیل آنکه در ویدئوی پخش‌شده و بعد از این اقدام، تروریست‌ها خود را وابسته به داعش معرفی و به زبان کردی صحبت می‌کردند، توجه به چند نکته لازم است: 

اولا، این افراد بدون عقبه و پشتیبان قوی از نظر مالی و فکری نیستند و حامیان مالی داعش یا از آنان نفت قاچاق سوریه را می‌خریدند یا با پول فروش نفت، خزانه داعش را تقویت کرده و می‌کنند. از لحاظ فکری هم خاستگاه آنان روشن است. 

ثانیا، مناطق کردنشین ایران از ایلام تا ماکو، هرگز پذیرای جریان‌های افراطی با هر نام و مسلکی نبوده است. کردها چه در ایران و چه در آن‌سوی مرزها خود قربانیان ترور و قتل عام تروریست‌ها و دشمنان بوده‌اند. چنانچه داعش در جبهه‌های ‌هزارو٥٠٠کیلومتری در کردستان عراق و ٧٠٠کیلومتری در سوریه، بیش از دو ‌هزار نفر از بهترین پیشمرگان و فرماندهان آنان را شهید کرده و بیش از ٢٠٠ نفر در این دو جبهه مفقودالاثر شده‌اند. در مقابل، این کردها بودند که با این عوامل توحش و جنون و جنایت در عراق و سوریه جنگیده و صدها نفر از آنان را در جبهه‌ها به سزای اعمالشان رساندند. کوبانی سند گویای جنایات داعش در مورد کردها و مبارزه قهرمانانه زنان و مردان با آنان است. 

ثالثا، درباره این گروه جنایتکار که حوادث چهارشنبه تهران را آفریدند، باید گفت که این عده و دیگر طرفداران آنان در منطقه پاوه و جوانرود، افراد شناخته‌شده‌ای بودند و در سه سال گذشته در حرکت‌هایی ایذایی مانند حمله به زنان و مغازه‌های فروش لباس بانوان و آرایشگاه‌های زنانه شرکت داشتند. شادروان دکتر علی ملکی دادستان محترم جوانرود، بارها از خطر آنان در منطقه و فعالیت‌های ضدمردمی آنان صحبت کرده بود و سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان مدنی نیز بارها وجود و فعالیت‌های آنان را نه‌تنها در منطقه اورامانات بلکه در سایر مناطق نیز متذکر شده بودند. به‌طور مشخص نیز «سریاس صادقی» را که گویا رهبر گروه هم بوده است معرفی کرده بودند اما به‌موقع نسبت به دستگیری او اقدامی نشده بود. اگرچه این گروه هیچ پایگاهی در میان اهل سنت کردستان ندارد ولی به گفته سعدی: «دشمن را نتوان حقیر و بیچاره شمرد». به یاد دارم آقای امیر فاروغی، یکی از روزنامه‌نگاران کُرد، ١٢ سال پیش بعد از بمباران حلبچه به وسیله نیروهای متحد آمریکایی و فرار برخی از عوامل القاعده به ایران گفت من صدای بلند پاهای القاعده را در کردستان می‌شنوم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.