به گزارش جماران؛ مجله آمریکایی نیوزویک روز شنبه به نقل از مارک کاسوویتز، وکیل مدافع دونالد ترامپ، نوشت: جیمز کومی، رییس سابق اف بی آی، با افشای مکالمه های خود با دونالد ترامپ، از اختیارات مقام قوه مجریه سوء استفاده و قانون را نقض کرده است.

وکیل مدافع دونالد ترامپ افزود: من در ستون آپینیون 'نظرافراد' در روزنامه واشنگتن پست صبح امروز به اظهار نظری برخورد کردم که توضیح می داد که چرا در این رابطه، موضوع اختیارات قوه مجریه به طور تمسخر آمیزی نادیده گرفته شده است.
'به طور خلاصه باید گفته شود که اختیارات قوه مجریه یه عنوان سپر در مقابل تلاشهایی است که به دنبال افشای اسناد و مدارک است، البته نه به عنوان شمشیری علیه افشای داوطلبانه. قانون توسط رییس سابق اف بی آی نقض شده است و به نظر می رسد منافع ضروری در این راستا بوده که نیازمند تحقیقات کیفری است.'
وکیل مدافع ترامپ گفت: من فکر می کنم، می توان گفت: افشای مکالمه ها به منزله جرم است و اینکه این گونه افشاگری ها ارزش حقوقی ندارد.
آیا دونالد ترامپ جلوی اجرای قانون را گرفته است؟
اختلاف حقوقی به این ترتیب است که منع قانونی برای کارکنان دولت در موضوع افشای اطلاعات داخلی دولت وجود ندارد. در مقابل آن، مساله این است که افشای بدون مجوز اطلاعات مهم به منزله تخطی از اساسنامه قوه مجریه وموازین قانونی است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.