گروهی تحت حمایت نظامیان اماراتی در یمن به عنوان «نیروهای ویژه» صدها مرد یمنی را از خانه های خود ربوده، به زندان های مخفی منتقل کرده و آنها را تحت شکنجه قرار می دهند.

به گزارش جماران از شبکه الجزیره، گروهی تحت حمایت نظامیان اماراتی در یمن به نام «نیروهای ویژه» متهم هستند صدها مرد یمنی را از خانه های خود ربوده، به زندان های مخفی منتقل کرده و آنها را تحت شکنجه قرار می دهند.
براساس این گزارش، وبسایت افشاگر' Daily Beast' با کمک نهاد خبرنگاران، تحقیقی براساس شکایت مردم و نیز گزارش گروه های حقوق بشری فاش کرده اند که نشان می دهد نیروهای تحت حمایت ارتش امارات، یک زندان همچون گوانتانامو در فرودگاه الریان در جنوب یمن ایجاد کرده اند که انواع شکنجه ها در آن صورت می گیرد. سازمان ملل نیز بارها در مورد جنایت های این گروه به امارات و ائتلاف ضد یمنی به سرکردگی عربستان و آمریکا هشدار داده است.
این گروه ویژه تحت حمایت امارات پس از تصرف شهر 'المکلا' در جنوب یمن و به بهانه مقابله با القاعده تشکیل شده است.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از جمله امارات از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.