به گزارش جماران؛ ارتش فیلیپین از مسئولان فیسبوک خواست کاربری 63 تروریست گروه 'مائوته' مرتبط با گروه تکفیری داعش را که در حمله به شهر 'مراوی' در جنوب این کشور نقش داشتند، ببندد.

این گروه تروریستی که به 'داعش لانائو' شهره است روز 23 مه (دوم خرداد) بخشی از شهر 200 هزار نفری مراوی را در جزیره میندانائو اشغال کرد و اطلاعات افشا شده نشان می دهد این گروه با همکاری گروه تروریستی ابوسیاف قصد داشت با ایجاد خلافت به اصطلاح اسلامی این منطقه را پایگاه خود قرار داده و به نبردها ادامه دهد.
'سرهنگ جو آ هررا ' سخنگوی ارتش فیلیپین گفت که واحد شبکه های اجتماعی نیروهای مسلح این کشور 63 کاربری در فیسبوک را شناسایی کرده که متعلق به تروریست ها و حامیان آنها است.
وی در شهر مراوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: صاحبان این کاربری ها اطلاعات مخربی را در فضای مجازی منتشر می کنند که تاثیر سوئی بر افکار عمومی فیلیپینی ها دارد.
این مقام نظامی فیلیپین گفت که از مسئولان فیسبوک خواسته شده اقدامات لازم را برای بستن این کاربری ها که از نظر آنها دارای محتویات جعلی است، انجام دهند.
'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین پس از اشغال بخشی از شهر مراوی در جنوب کشورش در حالی که در روسیه بود در ئسخنانی با بیان این که این اقدام داعش در قالب توطئه بزرگتری برای ایجاد پایگاه این گروه تروریستی در جنوب منطقه میندانائوست، بلافاصله دستور برقراری حکومت نظامی در جزیره بزرگ میندانائو و اعزام نیروهای نظامی به شهر مراوی را صادر داد.
مراوی در حدود سه هفته اخیر هدف حملات هوایی و زمینی نیروهای مسلح فیلیپین قرار دارد. 
سخنگوی ارتش فیلیپین تائید کرد که در در گیری های سه هفته گذشته در مراوی تاکنون 40 نیروی دولتی، 138 نتروریست وابسته به گروه تروریستی – وهابی داعش و 20 غیر نظامی کشته شدند.
این در حالی است که احتمالا تعداد قربانیان افراد غیرنظامی بسیار بیشتر از این تعداد است و ارزیابی های ارتش حاکی از ان است که هنوز 10 درصد از 200 هزار ساکن مراوی در منطقه تحت کنترل نیروهای تروریستی هستند.
حدود دو هزار نفر از مردم در مراوی به عنوان سپر انسانی تروریست ها می باشند.
تروریست ها ی داعش از فضای مجازی برای نشر شایعات،مطالب کذب و ایجاد رعب و وحشت استفاده می کنند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.