به گزارش جماران؛ اقدامات امنیتی جدید از جمله نظارت شدید بر برخی از نقاط پرازدحام منطقه تجاری مرکزی شهر ملبورن استرالیا برای مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش یافت.

'دانیل اندروز' سر وزیر ایالت 'ویکتوریا' استرالیا روز شنبه اعلام کرد با نصب موانع بسیار مستحکم در میدان 'فدریشن'، 'بورکه استریت مال' و دیگر امکان عمومی شلوغ از ورود خودروها ممانعت به عمل می آید. 
به نوشته تارنمای 'اسکای نیوز'، این مقام ایالتی استرالیا گفت که زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. تهدید تروریستی، تهدید حملات وسایل نقلیه خشن و تهدید امنیت عمومی مسائل واقعی هستند. 
وی تاکید کرد: ما هر اقدامی را با هدف تامین امنیت اهالی مبلورن انجام می دهیم. 
این بیانات و اقدامات پس از آن انجام می شود که حملات تروریستی در شهرهای مختلف جهان طی روزهای گذشته افزایش یافته است. 
جاکارتا، تهران، منچستر، لندن، ملبورن و دیگر شهرهای جهان طی چند روز گذشته شاهد حملات تروریستی بود و حادثه ای مشابهی نیز دوشنبه گذشته در ملبورن باعث کشته شدن دو نفر و زخمی شدن سه نیروی امنیتی شد. 
در ماه ژانویه سال جاری نیز حمله یک خودرو به جمعیتی در خیابان 'بورکه' در قلب شهر ملبورن باعث کشته شدن 6 نفر و همچنین زخمی شدن دهها نفر دیگر شد. 
'اندروز' تصریح کرد: ما در مورد لندن می اندیشیم، در مورد حوادث تاسف بار سایر نقاط جهان و همچنین مواردی که در نزدیکی کشور ما وجود دارند. 
وی افزود: ما نیاز است به هر نحو و به اشکال مختلف هوشیار باشیم، و اقدامات امنیتی اخیر نیز با این هدف در دستور کار قرار گرفته اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.