به گزارش جماران؛ در حالی که نیروهای امنیتی سعودی بر شدت گلوله باران محله الدیره العوامیه در استان قطیف این کشور افزوده اند و تیم های امنیتی سعودی موانع زیادی را در معابر عمومی برای ایجاد محدودیت در زندگی روزمره ساکنان این منطقه برقرار کرده است، شهروندان این منطقه، همچنان در شرایط انسانی نامساعدی به سر می برند.

اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و ارتش سعودی در منطقه المسوره در شهر العوامیه در استان قطیف این کشور موجب شده است تا شهروندان این منطقه با مشکلات زیادی روبرو شوند و این در حالی است که این محاصره و نیز اقدامات شدید امنیتی در این شهر از سوی نیروهای سعودی همچنان ادامه دارد. 
تیراندازی شدید، حمله خمپاره ای به مناطق گوناگون این منطقه، آسیب رساندن به اموال شهروندان، بستن تمامی گذرگاه های عمومی این شهر و فشار بر شهروندان این شهر از جمله اقدامات ضد حقوق بشری عربستان سعودی در العوامیه است. 
اقدامات ضدحقوق بشری نیروهای عربستان سعودی در العوامیه و آزار و اذیت شهروندان این منطقه در حالی است که سکوت مجامع حقوق بشری در برابر جنایات رژیم سعودی در العوامیه، به روشنی گویای رویکرد متناقض مجامع بین المللی و دروغ بودن ادعاهای آنان در دفاع از حقوق بشر است. 
براساس قوانین مصرح و روشن حقوق بشری، دولت ها موظف هستند حقوق انسانی و آزادی های اساسی شهروندان خود را تامین و از آنها صیانت کنند و مجموعه آنچه در العوامیه از سوی حاکمیت دولتی عربستان رخ داده، به روشنی ناقض اصول و موازین بین المللی است. 
سکوت شرم آور مجامع حقوق بشری در قبال کشته شدن انسان های بی گناه و آسیب دیدن مناطق مسکونی و آثار مذهبی و فرهنگی در منطقه العوامیه به روشنی گویای حقیقت تلخی است که نشان از رفتار دوگانه و دروغین مجامع بین المللی در ارزشیابی و بررسی نقض حقوق بشر در سطح بین الملل دارد. 
مشاهده صحنه های غیرانسانی و ضد حقوق بشری در العوامیه، حقیقتا دردآور و تاثربرانگیز است و به مثابه داغ ننگی بر پیشانی جنگ طلبان و صلح گریزانی است که به هیچ یک از موازین حقوق بشر بین المللی پایبند نیستند و اکنون سوگمندانه شاهد سکوت تلخ مجامع بین المللی در قبال نقض فاحش حقوق بشر از سوی نیروهای امنیتی سعودی هستیم. 
حقیقت آن است که سکوت تلخ و شرم آور مجامع بین المللی در قبال تحولات العوامیه و رفتار دوگانه و دروغین آن در خصوص جنایات اخیر نیروهای سعودی در این شهر، گویای سرنوشت تلخ حقوق بشر در سطح بین الملل است که همواره قربانی منافع زودگذر و سیاسی برخی کشورهای سلطه گر و قانون گریز بوده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.