به گزارش جماران؛ موشک های جدید مدل «کروز» کره شمالی که به تازگی توسط این کشور مورد آزمایش قرار گرفته و تا ۲۰۰ کیلومتر پس از پرتاب طی مسافت کرده و مخصوص هدف قرار دادن کشتی هاست، باعث بروز موجی از نگرانی در آمریکا شده است.

در شرایطی که کره شمالی پرتاب های چند فروند از این موشک ها را که روز پنجشنبه گذشته انجام داده و این آزمایش ها را موفقیت آمیز توصیف کرده، پنتاگون از این بابت ابراز نگرانی کرده است.
این موفقیت برای کره شمالی اهمیت بالایی دارد زیرا این پرتاب ها دقیقا در زمانی صورت می گیرد که ناوها و کشتی های جنگی آمریکا در حال تردد و حضور گسترده در شبه جزیره کره و آبهای اطراف آن هستند.
همزمان مسئولان و مقامات نظامی کره شمالی در سخنانی که خبرگزاری این کشور منتشر کرده، پرتاب موشک های ضد کشتی در روز پنجشنبه 18 خرداد ماه به سمت دریای شرقی را موفقیت آمیز دانسته اند.
این کشور در مطلبی که می تواند نگرانی های آمریکا را بیشتر کند، تاکید کرده که موشک های جدید ضدکشتی این کشور آماده هدف قرار دادن ناوگان های دشمن در منطقه است.
گزارش ها حاکی است، کره شمالی با موشک های مدل کروز می تواند گروه هایی از کشتی های جنگی را به یکباره هدف قرار دهد.
پرتاب ها پس از آن صورت گرفت که ناوهای هواپیمابر «یو اس اس ریگان» و «کارل وینسون» آمریکا به همراه ۱۲ فروند کشتی جنگی این کشور و ژاپن در اولین روزهای ماه جاری میلادی در دریای شرقی رزمایشی بزرگ برگزار کردند.
کره شمالی 2 سال قبل موشک های کروز پرتاب کرد که ضد کشتی بود و برد آنها فقط به ۱۰۰ کیلومتر می رسید اما آزمایش موشکی جدید نشان از پیشرفت های قابل توجه در توانمندیهای تسلیحاتی و موشکی این کشور دارد.
این در حالیست که تخمین زده می شود پیونگ یانگ تا سال 2020 توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با سلاح هسته‌ای را نیز به دست خواهد آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.