سخنگوی دولت آلمان از مقامات تهران خواست تا از هرگونه اقدامی که به تشدید تنشها در منطقه خلیج فارس بیانجامد، پرهیز کنند.

به گزارش جماران به نقل از العربیه، یک سخنگوی دولت آلمان روز جمعه با تأکید بر مخالفت برلین با کمک مالی دولتها به گروههای شبه نظامی، از مقامات تهران خواست تا از هرگونه اقدامی که به تشدید تنشها در منطقه خلیج فارس بیانجامد، پرهیز نمایند.

این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته شماری از کشورهای جهان عرب شامل عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را با دولت قطر قطع کردند.  

«مارتین شافر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی نقش آفرینی پشت پرده ایران در بحران کنونی میان قطر و کشورهای عربی هستند، اما تهران نباید به اقدامی دست زند که تنشها را افزایش دهد.

شافر در یک کنفرانس خبری دولت آلمان گفت: «آنچه که اهمیت دارد آن است که در آن سوی خلیج فارس [اشاره به ایران] هیچ اقدامی هر اندازه اندک برای برافروختن آتش این بحران صورت نگیرد».

شافر همچنین گفت که دولت آلمان هر آنچه در توان دارد به منظور پیشبرد روند ازسر گیری مذاکرات برای حل این بحران بکار خواهد بست، اما به رغم دیدارهای اخیر «زیگمار گابریل» وزیر خارجه این کشور با همتایان قطری و سعودی خود، آلمان قصد ندارد که در این بحران نقش میانجی اصلی را ایفاء نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه گفت: «ما باید هم در گفتار و هم در عمل بر سر این موضوع توافق داشته باشیم که حمایت و تأمین بودجه برای تروریسم نباید به ابزاری در سیاست خارجی کشورها تبدیل شود».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.