طرح بیمه نامه یک ماهه برای خودروهای صفر کیلومتر به محض شماره گذاری، در دستور کار شرکت های بیمه قرار گرفت.

به گزارش جماران از روز جمعه روابط عمومی سندیکای بیمه گران، در جلسه اخیر کمیسیون راهبردی سندیکا نحوه صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر توسط شرکت بیمه ایران و نحوه تعامل این شرکت به عنوان راهبر با سایر شرکت های بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه همچنین مقرر شد طرحی به عنوان مکمل آن تدوین و به شورای عمومی سندیکا پیشنهاد شود.
بنا به این طرح، همه خودروهای صفر کیلومتر به محض شماره گذاری برای مدت یک ماه تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند.
این اقدام سبب می شود خریداران خودرو فرصت داشته باشند به شرکت های بیمه مورد نظر مراجعه و بیمه نامه شخص ثالث یکساله خریداری کنند.
ساماندهی نحوه بیمه خودروهای صفرکیلومتر طی سه ماه گذشته با همکاری سندیکای بیمه گران ایران و بیمه مرکزی در دستور کار قرار دارد.
صدور بیمه نامه برای خودروهای صفرکیلومتر، در سال های اخیر به چالش بین صنعت بیمه و خودروسازان تبدیل شده زیرا به گفته عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، خودروسازان پول بیمه نامه را به صورت نقد از مشتری دریافت می‌کنند اما آن را به صورت قسطی به شرکت بیمه تحویل می‌دهند. اگر این گونه است چرا از منافع پرداخت قسطی حق بیمه خود مشتری مرتفع نشود.
یکی دیگر از مشکلات، تخفیف های وسیعی است که پیش از این خودروسازان بخاطر دریافت بیمه نامه های شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر از بیمه گران طلب می کردند اما این تخفیف ها نصیب مشتری نمی شد.
همتی در این زمینه نیز گفته است که با افزایش نظارت های بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه، دیگر حق بیمه‌ای که قبلاً 17.5 درصد آن به خودروسازان پرداخت می‌شد، دیگر پرداخت نمی‌شود.
برای رفع این چالش طرح بیمه نامه یک ماهه برای خودروهای صفر کیلیومتر در دست تهیه است تا خریدار خودرو مجبور به استفاده از بیمه نامه طرف قرارداد با خودروسازان نباشد و بتواند از بازار بیمه آن را تهیه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.