عصر امروز دو تن از اعضای پنجمین دوره شورای‌شهر تهران از مجروحان حادثه تروریستی مجلس عیادت کردند.

به گزارش جماران، عصر امروز جمعه نوزدهم خردادماه افشین حبیب‌زاده و علی اعطا در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان سینا از مجروحان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی عیادت  کردند.

در این دیدار نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران با صحبت با مجروحان حادثه تروریستی چهارشنبه گذشته از نحوه درمان آنها جویا شدند.

خانم افرازه یکی از مجروحان این حادثه درباره این اتفاق می‌گوید: هنگام بازگشت از کلاس نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده و فقط دیدم خیابان شلوغ است. وقتی علت را پرسیدم گفتند گروگانگیری شده که در همین حین ناگهان تیراندازی به سمت مردم شروع شد و چند ترکش نیز به من خورد.

او درباره وضعیت جسمانی‌اش توضیح داد: دوتا ترکش را از پایم خارج کردند اما مابقی هنوز مانده البته گفته‌اند که فردا مرخصم می‌کنند خوشبختانه کادر بیمارستان هم تا جایی که می‌تواند به ما رسیدگی می‌کند.

مریم شهریاری که به همراه خواهرش در روز حادثه به مجلس مراجعه کرده بود درباره وضعیتش گفت: سه تیر به پایش اصابت کرده و یک تیر نیز به دست راستش خورده که باعث شده بود عصب دست راستش از کار بیفتد.

او ادامه داد: به دلیل اینکه مشکل عروق دارد هنوز معلوم نیست که بتوانند تیرها را از بدن خارج کنند و قرار است شنبه برای بار دیگر مورد عمل جراحی قرار گیرد.

مشاور نماینده چابهار که از ناحیه دست و پا و پهلو مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته بود در بخش آی‌سی‌یو بستری بود. مسئول بخش مراقبت‌های ویژه درباره وضعیت او به حبیب‌زاده گفت: روند درمانی به این صورت است که بیمار را در اولین فرصت از دستگاه جدا می‌کنیم اما متاسفانه این بیمار امروز صبح دوباره بدحال شدند و تنفس کم آوردند و اشباع اکسیژن خون پایین آمد و مجبور شدیم دوباره به دستگاه وصل کنیم.

مسئول بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا درباره وضعیت مشاور نماینده چابهار ادامه داد: اطراف ریه دچار آسیب شده و برای اینکه مایع اطراف ریه مانع تنفس نشود از لوله استفاده کردیم و امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت از دستگاه دوباره جدا کنیم.

افشین حبیب‌زاده نیز درباره مجروحان این حادثه تروریستی گفت: معتقدم بیمارستان به بیماران و مجروحان به نحو احسن رسیدگی می‌کند و به گفته خود مجروحان همه پرسنل از همان لحظه اول خدمات مناسبی را به آنها ارائه داده‌اند.

او ادامه داد: فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از این افراد روزهای آتی از بیمارستان مرخص می‌شوند و خداراشکر حال عمومی اکثر مجروحان رو به بهبودی بود.

علی اعطا نیز در ادامه گفت: از آنجایی که این افراد برای پاره‌ای از مشکلات‌شان به مجلس مراجعه کرده‌ بودند این نکته بسیار مهم است که مشکلات آنها پیگیری شود تا غیر از بحث آسیب‌دیدگی که با آن در حال حاضر مواجه‌اند مشکل دیگری نداشته باشند.

گفتنی‌است، ۲۷ نفر از مجروحان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به بیمارستان سینا منتقل شدند که ۳ نفر در بخش آی‌سی‌یو، یک نفر در بخش عروق، ۱۱ نفر در بخش ارتوپدی زنان بستری و یک نفر نیز به بیمارستان بقیت‌الله منتقل شده‌است. همچنین یکی از ماموران حفاظت نیز در روز حادثه و در زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.