دوحه روزجمعه پس ازآنکه چهار کشورعربی حوزه خلیج فارس درپی قطع روابط دیپماتیک درهفته جاری، ده ها تن را با ادعای ارتباط داشتن با قطر در فهرست تروریست ها قرار دادند، اتهامات حمایت از تروریسم را رد کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز از دبی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با صدور این بیانیه فشار بر قطر را به اتهام مداخله در امور همسایگانش با حمایت و تامین مالی از گروه های اسلام گرا، تشدید کردند. 
کشور قطر واقع درجنوب خلیج فارس، عرضه کننده مهم گاز جهان و میزبان بزرگ ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در خاورمیانه به شمار می رود. 
دولت قطر دربیانیه ای اعلام کرد: بیانیه مشترک اخیر پادشاهی عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی درباره فهرست تامین کنندگان مالی تروریسم یک بار دیگر ادعاها و اتهاماتی را تقویت می کند که درواقع هیچگونه پایه و اساسی ندارند.
در این بیانیه آمده است: صادرکنندگان این بیانیه مشترک به راحتی این واقعیت را که موضع ما در مبارزه با تروریسم نیرومندتر از بسیاری از امضاء کنندگان آن است، نادیده گرفته اند. 
براساس بیانیه دوحه، قطر با دادن امید به جوانان ازطریق ایجاد اشتغال کار، فراهم کردن امکان تحصیل صدها هزار پناهجوی سوری و تامین بودجه برنامه های اجتماعی برای مقابله و رویارویی با برنامه های افراطی، در واقع در نوک پیکان حمله به ریشه های تروریسم در منطقه قرار دارد. 
این چهار کشورعربی دربیانیه خود از 59 نفر شامل یوسف القرضاوی رهبر روحانی جنبش اخوان المسلمین و12 نهاد شامل بنیادهای خیریه مورد حمایت مالی دوحه مانند بنیاد خیریه قطر و عید، به عنوان حامی تروریسم نام برده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.