عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران و تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه تاکید کرد: تجربه نشان داده این حوادث در نهایت به تحکیم و تقویت وحدت ملت ایران منجر می‌شود.

به گزارش جماران، حشمت الله فلاحت پیشه در تشریح حادثه تروریستی مجلس گفت: ساعت حدود 10:15 بود که چند نفر از نمایندگانی که بیرون صحن قرار ملاقات داشتند سراسیمه وارد صحن مجلس شدند و گفتند که داعش حمله کرده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: در ابتدا حتی برخی از نمایندگان این مسئله را به شوخی گرفتند، اما وقتی صدای گلوله از دم در صحن شنیده شد همه متوجه شدند که قضیه جدی است.

فلاحت پیشه گفت: تروریست‌ها از سهل الوصول‌ترین گیت که همان گیت ارتباط مردمی است وارد شدند و از همان ابتدای درب ورودی تمام مردم حاضر را به گلوله و رگبار بستند و هدف آنها تنها ایجاد رعب و وحشت بود.

وی افزود: این افراد با ورود به مجلس به دلیل مقاومت نیروهای امنیتی وارد طبقات شدند و از طبقه یک به بالا دفاتر را به گلوله بستند و در نهایت در طبقه چهارم سنگر گرفتند.

وی تصریح کرد: بعد از چند ساعت درگیری نیروهای امنیتی و نظامی با این افراد در نهایت قائله ختم شد و علت طولانی شدن غائله هم این بود که نیروهای نظامی و امنیتی تلاش داشتند تا با حداقل تلفات غائله خاتمه یابد، زیرا مردم نزدیک این افراد بودند و برخی گروگان گرفته شده بودند.

وی افزود: خوشبختانه با به هلاکت رسیدن این افراد غائله ختم شد و می‌توان گفت کار آنها ارزش علمیاتی نداشت و تنها هدف ضربه به جمهوری اسلامی بود که قطعا نتیجه عکس خواهند گرفت و این علمیات در گام اول وحدت مردم کشور را تقویت کرد و یک بیدارباش جدی برای کشور در آینده است.

فلاحت پیشه افزود: اینها در ابتدا سه تیم بودند که یک تیم قبل از هر اقدام منهدم شد و تیم دیگر در مرقد امام (ره) عملیات کرد که می‌توان گفت عملیات آنها کار شاق و سختی نیست، زیرا مرقد امام (ره) یک مکان عمومی است که تردد همه افراد در آن وجود دارد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: اما در خصوص تیمی که در مجلس عملیات انجام دادند جای سوالاتی وجود دارد، هرچند که این افراد هم از گیت ارتباط مردمی استفاده کردند.

هدف آرمانی تروریست‌ها گروگانگیری و یا کشتار نمایندگان بود

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدف آرمانی تروریست‌ها رسیدن به صحن مجلس و گروگان گرفتن نمایندگان و یا کشتار آنها بوده است، گفت: هر یک از این افراد 10 تا 15 نارنجک همراه با خشاب‌های متعدد داشتند، اما به خاطر مقاومت نیروهای امنیتی مجبور شدند مسیر خود را به سمت دفاتر و طبقات مجلس تغییر دهند.

وی افزود: آنها در حالی که چند متر با صحن مجلس فاصله داشتند مجبور به تغییر مسیر شدند و وارد طبقات شدند.

فلاحت پیشه این عملیات تروریستی را عاملی برای تقویت وحدت در کشور دانست و اظهار کرد: تجربه نشان داده که مردم ایران در این حوادث اتحادشان بیشتر شده است.

هرکسی این حادثه را "جناحی" کند مورد مواخذه مردم قرار می‌گیرد

وی افزود: هر کس که بخواهد این موضوع را جناحی کند و ربط به انتخابات بدهد قطعا مورد مواخذه مردم و افکار عمومی واقع می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شهدای این حادثه مظلوم ترین مردم ایران بودند که برای پیگیری مشکلشان به مجلس آمده بودند و داعش زمانی که حمله کرد برایش جناح سیاسی و مرد و زن و کودک و بزرگ مطرح نبود و همه مردم را به رگبار بست.

وی افزود: همه باید بدانیم داعش دشمن تمام ملت ایران است و همه باید بر محور وحدت ملی و مردم و مسئولین در کنار هم برای مبارزه با تروریسم تلاش کنیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: همچنین این حادثه یک بیدارباش جدی برای کشور است که باید هوشیارتر از همیشه باشیم.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر داعش و همپیمانانش که از تشکیل دولت آرمانی شام و عراق مایوس شده‌اند با تجهیزات و پول های فراوانی که دارند به عملیات انتحاری روی آورده اند که در این زمینه نیز در سراشیبی سقوط هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون امنیت مطلوبی در تهران برقرار است گفت: هیچ مشکل امنیتی در حال حاضر وجود ندارد و طولانی شدن غائله نیز به خاطر کاهش تلفات بود، وگرنه به راحتی می‌شد در کوتاهترین زمان غائله را ختم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.