نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان به خاطر ظرافت در کار بهتر می توانند در شهرداری به ویژه در مسائل مالی مدیریت کنند.

به گزارش جماران، سهیلا جلودارزاده افزود: من به عنوان اولین کاندیدای شهردار زن در دوره اول شورای اسلامی شهر بودم و اینکه بانوان به عنوان شهردار باشند، سابقه دارد و امکانپذیر است. 
وی تصریح کرد: البته باید یک بانوی قوی برای شهردار شدن مطرح شود چون در شهرداری تهران مسایل مالی به شدت جریان دارد و بانوان به دست پاکی و درستکاری معروفند و یک خانم که مدیریت اجرایی درست داشته باشد می تواند این آفت را از شهرداری بزداید. 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا آمار زنان راه یافته به شوراهای اسلامی شهرو روستا حدود 36 درصد کاهش یافته است نیز گفت: در این دوره از انتخابات رقابت تنگاتنگی وجود داشت چون بسیاری از مردم می خواستند که فقط افراد در فهرست ها را لیست ها تعیین کنند. 
وی تصریح کرد: در برخی از شهرهای بزرگ این موضوع محقق شد اما بقیه استان ها نتوانستند در این زمینه موفق باشند. 
جلودارزاده با بیان اینکه البته این موضوع نگران کننده نیست، اظهار داشت: این به این معنی نیست که مشارکت سیاسی کم شده است و دور بعد جبران نخواهد شد، چرا که خیلی تعیین کننده نیست اما می تواند موجب رشد باشد. 
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در شوراها این کسری را جبران کنیم باید در کمیسیون ها از نظر بانوان هم استفاده شود تا جامعه زنان نیز به کمیسیون های مختلف شوراهای اسلامی وارد شوند. 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از شهرها شهردار خانم داریم و خود تهران که مرکز مدیریت شهرداری است نیز شهردار منطقه و ناحیه داشته ایم و این می تواند در سراسر کشور هم عملی شود. 
وی ابراز امیدواری کرد،‌علاوه بر اینکه زنان توانمند در عرصه مدیریت شهری به کار گرفته شوند، تعدادی از زنان دارای شایستگی و پتانسیل های بالا نیز به عنوان شهردار انتخاب شوند. 
 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.