به گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه الجزیره در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد در تمام سیستم ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی تحت حملات سایبری قرار گرفته ایم.

به گزارش جماران، فعالیت های شبکه الجزیره قطر یکی از نقاط بحران ساز در روابط میان برخی کشورهای عربی با قطر درسالهای گذشته بوده است.

در این میان مقام های عربستان سعودی همواره مخالف جدی فعالیت های این شبکه بوده و از مقام های دوحه تقاضای کنترل و تغییر مواضع این شبکه را داشتند.

به دنبال بروز بحران اخیر میان عربستان سعودی و قطر وزارت فرهنگ و رسانه عربستان روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که دفتر شبکه الجزیره را در این کشور پلمب کرده است.

پیشتر نیز سعودی ها، پایگاه های شبکه الجزیره و روزنامه های قطری را به سبب اظهارات اخیر امیر قطر فیلتر کرده بودند.

بعد از آن امارات هم در واکنش به اظهارات منتسب به امیر قطر، تمام وب‌سایت‌های قطری را مسدود کرد.

یک منبع امنیتی بلندپایه مصری هم از مسدود شدن ۲۱ پایگاه اینترنتی از جمله پایگاه های قطری در این کشور به دلیل محتوای حمایت از تروریسم و افراط گرایی و نشر اکاذیب خبر داد.

کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین از دوشنبه گذشته اعلام کردند که به دلیل حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند. به دنبال این تصمیم، شماری از کشورهای دیگر نیز اقدام مشابهی را در قبال قطر انجام دادند.

کابینه قطر با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه قطع ارتباط کشورهای عربی با دوحه غیرقابل توجیه است، تأکید کرد: این اقدام با هدف اعمال فشار بر قطر برای عقب نشینی آن از اهداف ملی‌، انجام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.