11 غیر نظامی در حمله افراد مسلح، به شهر مایدوگوری واقع در شمال شرق نیجریه کشته شدند.

به گزارش جماران از خبرگزاری فرانسه، «دامیان شوکوو» رئیس پلیس استان بورنو افزود: 10غیر نظامی در سه حمله انتحاری جان باختند، اما دیگر شهروند نیجریه ای در حال فرار از دست مهاجمان مسلح بود، کشته شد.
این مقام پلیس نیجریه تاکید کرد:‌ یک تن از عناصر انتحاری درحال خروج نمازگزاران از مسجد خود را منفجر کرد که در جریان آن، علاوه بر هلاکت شخص انتحاری، شش غیر نظامی دیگر نیز کشته شدند.
شوکوو افزود:‌ انتحاری دوم در ساعت 21.20 دقیقه به وقت محلی اقدام به انفجار کمربند انفجاری در دفتر مسئولان دریاچه چاد کرد که سه تن کشته شدند.
در جریان این حملات همچنین 24 تن زخمی شدند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما «بوکوحرام» در گذشته، بارها با بکار گرفتن مهاجمان انتحاری حمله های مشابهی را در این منطقه انجام داده است.
از سوی دیگر، ساکنان محلی اعلام کردند ساعت17.00 به وقت محلی، گروهی از تروریست ها به اردوگاه «اریداواری» در مرز با مایدوگوری مرکز استقرار گروهک تروریستی بوکوحرام حمله کرده بودند.
در همین حال، منابع خبری 16 خرداد 96، از کشته شدن 9 نظامی ارتش چاد و 40 تن از عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در جریان درگیری میان دو طرف خبر داده بودند.
بوکو حرام در شمال نیجریه و همچنین در کامرون و چاد فعالیت می کند.
این گروه در سال 2002 میلادی تاسیس شد و بیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.