«زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان این حملات تسلیت گفت.

به گزارش جماران، وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: زیگمار گابریل وزیر امور خارجه این کشور در ارتباط با حملات امروز در ایران گفته است: ما قتل مردم بی گناه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم و با خانواده های قربانیان همدردی می کنیم. 
گابریل روز چهارشنبه همچنین در برلین با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان دیدار کرد که مسائل مربوط به اوضاع شبه جزیره عربی و منطقه خلیج فارس محوز اصلی گفت و گوهای دو طرف بود. 
وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری با الجبیر با بیان اینکه آلمان از هر تلاشی برای کاهش تنش ها در منطقه حمایت می کند،افزود: ائتلاف ضد داعش باید در کنار هم بایستد. 
الجبیر نیز در این کنفرانس خبری گفت: قطر برادر ما است اما هر کسی باید بتواند به دوست یا برادر خود بگوید که کار اشتباهی می کند. 
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.