به گزارش جماران؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ادعای برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر شرکت هکرهای روسی در حمله به خبرگزاری دولتی قطر را رد کرد.

روابط ریاض و دوحه در روزهای اخیر به دلیل انتشار اظهارات منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در خبرگزاری دولتی این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد و سرانجام روز دوشنبه قطع روابط دیپلماتیک میان آنها را در پی داشت.
سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت که روسیه در سطح دولتی فعالیت های هکری نمی کند.
خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از سخنان ریابکوف نوشت: در مورد هکرها باید بگویم این موضوع باب روز و بسیار مد و متداول شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بارها اعلام کرده ایم که سازمان های دولتی روسیه هیچ ارتباطی با فعالیت های هکری ندارند و چنین امکانی وجود ندارد. 
به گزارش رسانه ها، سوم خرداد در خبرگزاری دولتی قطر سخنانی مبنی بر حمایت از جنبش حماس انتشار یافت که با واکنش کشورهای حوزه خلیج فارس متحد آمریکا مواجه شده و به دنبال آن، دوحه اظهارات منتسب به امیر قطر را غیرواقعی خواند و این احتمال مطرح شد که بر اثر حمله هکرها این مطلب منتشر شده است.
شبکه سی.ان.ان و چند رسانه دیگر آمریکایی به نقل از منابع تجسسی این کشور ادعا کردند که روسیه و هکرهای این کشور در حمله به خبرگزاری قطر شرکت داشته اند. 
عربستان روز دوشنبه (15خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
درپی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.