رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عملیات پاکسازی نهایی ساختمان مجلس از تروریست‌ها در حال انجام است، تأکید کرد که این عملیات بزدلانه بوده است و این حرکات بچه‌گانه نمی‌تواند مخل امنیت پایدار ملت و کشورمان شود.

به گزارش جماران ، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگوی تلویزیونی در توضیح اتفاق تروریستی صبح امروز مجلس گفت: حدود ساعت 10 صبح در داخل صحن مجلس اطلاع دادند درگیری در مدخل ورودی ساختمان نمایندگان به وقوع پیوسته است.

 

وی توضیح داد: از آنجا که دفاتر نمایندگان جایگاه متعلق مردم است از حداقل حفاظت‌های ویژه برخوردار است و صرفاً حفاظت در حد بازرسی و کنترل امنیتی است. در این شرایط تروریست‌ها با استفاده از سلاح گرم از بدو ورود اقدام به تیراندازی کردند که این تیراندازی به مأمور حفاظتی و برادران سپاه مستقر در مدخل ورودی مجلس اصابت کرد.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد آموزش‌های تروریستی ویژه دیده‌اند و با قصد برنامه مختل کردن امنیت پایدار ما این اقدام را انجام دادند، به سرعت از سمت در ورودی ساختمان نمایندگان وارد شدند. آنها در طبقات ساختمان ملاقات نمایندگان رفته و اقدام به تیراندازی کردند که به موجب آن تعدادی از مردم عادی نیز مجروح شده و به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و برادران سپاه بر حسب مسئولیت و وظیفه‌شان وارد مقابله با این افراد شدند و تا یکی دو ساعت بعد نیز صدای تیراندازی به گوش می‌رسید که به سرعت اوضاع تحت کنترل درآمد.

بروجردی ادامه داد: در جریان این حادثه تیراندازی یکی از تروریست‌های انتحاری خود را با جلیقه انفجاری منفجر کرد و کشته شد. اکنون نیز برای پاکسازی نهایی و وجود این احتمال که افراد دیگری باشند، اقدامات عملیاتی در حال انجام شدن است و نیروها در ساختمان مستقرند.

وی اضافه کرد: از آنجا که مجلس جایگاه مردمی دارد این عملیات،‌ عملیات واقعاً بزدلانه‌ای بوده است. بدون تردید در این کشور پهناور با این امنیت پایدار این حرکات بچه‌گانه نمی‌تواند مخل امنیت پایدار ملت و کشورمان شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به اینکه پیرامون کشورمان بحران‌های متعددی داریم که امنیت پایدارمان را هدف قرار دادند بایستی تحولات را با دقت بیشتری دنبال کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.