وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن اندکی پیش از اعلام قطع رابطه چند کشور عرب با قطر در جریان این موضوع قرار گرفت و از این تصمیم آنها اطلاع نداشت.

به گزارش جماران از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته تصریح کرد که واشنگتن در جریان تصمیم چهار کشور عربی برای قطع رابطه با قطر قرار نگرفت. این در حالی است که بنابر اعلام وزارت خارجه امریکا، واشنگتن اندکی پیش از اعلام این موضوع در جریان تصمیم چهار کشور عربی قرار گرفت.
'هدر نائورت'( Heather Nauert) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد امارات متحده عربی، آمریکا را در جریان این موضوع قرار داد.
وی افزود: قطر پیشرفت های گسترده ای در مقابله با بودجه رسانی برای گروههای تروریستی داشته اما همچنان باید اقداماتی در این راستا انجام دهد.
به گزارش ایرنا، عربستان، مصر، امارات و بحرین دو روز پیش در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی، روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورها قطع کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.